سلامت خانواده

۷ ادویه خنک کننده بدن را بشناسید

به گزارش خبرآنلاین، نعناع، ​​رازیانه، گشنیز، زیره، هل، زردچوبه و شنبلیله خاصیت خنک کنندگی دارند و مصرف آنها در فصل گرم سال مفید است.

همشهری آنلاین در گزارشی نوشت: برخی ادویه ها خاصیت خنک کنندگی دارند و در فصل تابستان قابل استفاده هستند. به طور کلی، ادویه ها نه تنها طعم غذا را بهبود می بخشند، بلکه دارای فواید سلامتی مختلفی مانند خواص خنک کنندگی هستند که می تواند عملکرد را بهبود بخشد. برای کمک به بدن در ماه های گرم سال به معرفی و بررسی چند ادویه خنک کننده می پردازیم:

نعنا: نعناع دارای خواص خنک کنندگی طبیعی است که می تواند به کاهش حرارت بدن و ایجاد حس شادابی کمک کند و همچنین به دلیل فواید گوارشی برای استفاده در تابستان بسیار مناسب است.

دانه رازیانه: دانه های رازیانه طعم شیرین و کمی شبیه شیرین بیان دارد و به دلیل خاصیت خنک کنندگی برای بدن مفید است. علاوه بر این، رازیانه به بهبود هضم و کاهش نفخ کمک می کند.

بذر گشنیز: برگ ها و دانه های گشنیز هر دو خاصیت خنک کنندگی دارند، به طور قابل توجهی به کاهش حرارت بدن و بهبود هضم غذا کمک می کنند.

زیره: زیره دارای خاصیت خنک کنندگی ملایمی است و برای هضم عالی است، این ادویه می تواند به بهبود تعادل دمای بدن و جلوگیری از مشکلات گوارشی کمک کند.

انجام دادن: هل که به خاطر طعم شیرین، معطر و خواص خنک کنندگی خود شناخته شده است، به سم زدایی بدن و بهبود هضم کمک می کند.

زردچوبه: زردچوبه دارای خواص ضد التهابی است و می تواند به خنک شدن بدن کمک کند و همچنین به دلیل خاصیت سم زدایی آن شناخته شده است.

دانه شنبلیله: دانه و برگ شنبلیله خاصیت خنک کنندگی دارد و به تعادل دمای بدن کمک می کند، همچنین برای بهبود هضم و کاهش التهاب بدن مفید است.

۴۷۲۳۶

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا