بارداری

۶ آجیل مفید برای مادران باردار

به گزارش سلامت جو به نقل از madeformums، در دوران بارداری توصیه می شود به رژیم غذایی خود توجه کنید و در مورد غذاهایی که باید و نباید مصرف کنید حتما با پزشک خود مشورت کنید.

ممکن است اکنون که باردار هستید در مورد خوردن آجیل مطمئن نباشید، اما خبر خوب این است که در بیشتر موارد، آجیل نه تنها برای خوردن در دوران بارداری بی خطر است، بلکه حتی می تواند مفید باشد.

آیا در بارداری آجیل بخوریم یا نه؟

توصیه رسمی NHS این است که می توانید در دوران بارداری آجیل یا غذای حاوی آجیل بخورید، مگر اینکه به آنها حساسیت داشته باشید یا متخصص به طور خاص به شما توصیه کرده باشد که این کار را نکنید.

دکتر اما دربی شایر، از سرویس اطلاعات سلامت و مکمل و نویسنده کتاب تغذیه در سال های باروری، تأیید می کند که خوردن آجیل در دوران بارداری کاملاً خوب است.

اگر آلرژی دارید، باید از آجیل خودداری کنید و در گذشته، دولت به زنان توصیه می‌کرد که در صورتی که نوزادشان سابقه آلرژی در خانواده نزدیک خود، مانند آسم، اگزما، تب یونجه یا آلرژی غذایی داشت، از مصرف بادام‌زمینی خودداری کنند. دکتر اما

در حال حاضر، توصیه ها به روز شده اند، زیرا هیچ مدرک واقعی وجود ندارد که خوردن بادام زمینی یا سایر آجیل ها در دوران بارداری باعث ایجاد آلرژی در کودک شما شود.

6 آجیل که باید در دوران بارداری بخورید

با در نظر گرفتن تمام موارد فوق، خبر عالی این است که اگر می خواهید به خوردن آجیل در دوران بارداری ادامه دهید، می توانید آجیل هایی را امتحان کنید که ارزش غذایی بالایی نیز دارند:

1. بادام

بادام میوه خوراکی درخت بادام است که عمدتاً در خاورمیانه می روید. آنها در غذاها و مواد مغذی مختلف استفاده می شوند.

بادام حاوی مقدار زیادی چربی سالم، فیبر، پروتئین، ویتامین E و منیزیم است. منیزیم با کنترل قند خون مرتبط است، بنابراین اگر از دیابت بارداری رنج می برید، بادام را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

2. گردو

گردو دارای خواص آنتی اکسیدانی شگفت انگیز و چربی های امگا 3 است که گفته می شود برای مغز مفید است و حتی ممکن است خلق و خوی شما را تقویت کند.

این آجیل در همه چیز از کیک میوه گرفته تا مخلوط ادویه استفاده می شود، راه های زیادی برای گنجاندن آنها در رژیم غذایی شما وجود دارد و اگر دوست دارید آنها را در شکلات بپوشانید و لذت ببرید!

3. بادام هندی

بادام هندی طعم «خامه‌ای» دارد و سرشار از چربی‌های تک غیراشباع، از جمله اسیدهای اولئیک و پالمیتولئیک، و همچنین مقادیر خوبی از آهن و ویتامین K است.

خامه بادام هندی یک جایگزین گیاهی عالی برای خامه فرم گرفته است و کالری کمتری دارد. از این آجیل خامه ای می توانید در کاری، سرخ کرده و خورش ها نیز استفاده کنید.

4. اسپند

اسپند منبع خوبی از منگنز و مس است که به متابولیسم شما کمک می کند و می تواند التهاب را کاهش دهد و همچنین سرشار از ویتامین E است. البته زنان باردار نباید بیش از 30 میلی گرم ویتامین E در روز مصرف کنند.

5. ماکادمیا

آجیل ماکادمیا سرشار از چربی های تک غیراشباع است که می تواند سلامت قلب را تقویت کند. آنها همچنین حاوی پتاسیم هستند که به کنترل تعادل مایعات و الکترولیت ها در بدن شما کمک می کند. اگر در دوران بارداری از گرفتگی عضلات پا رنج می برید، خوردن بیشتر غذاهای غنی از پتاسیم و منیزیم ممکن است به بهبود وضعیت شما کمک کند. سعی کنید بادام و آجیل ماکادمیا را با هم مخلوط کنید.

ماکادمیاها کربوهیدرات و قند کمی دارند (مگر اینکه از شکلات های پوشیده شده استفاده کنید) و فیبر متوسطی دارند.

6. آجیل برزیلی

آجیل برزیلی منبع خوبی از سلنیوم معدنی است، یک آنتی اکسیدان قوی که می تواند از بدن شما در برابر انواع بیماری های مزمن محافظت کند و از تیروئید شما حمایت کند.

اگر در دوران بارداری هوس خوردن شکلات دارید، آجیل برزیلی با پوشش شکلات تلخ را برای یک میان وعده متعادل که سرشار از چربی ها و مواد مغذی خوب است، امتحان کنید.

چرا آجیل در بارداری ارزش غذایی دارد؟

همه این موارد مملو از پروتئین، چربی های سالم و ویتامین ها و مواد معدنی هستند.

مانند همه آجیل ها، آنها منبع خوبی از فیبر هستند که ما همیشه از آن به اندازه کافی استفاده نمی کنیم. فیبر برای مادران باردار مهم است زیرا می تواند به مشکلات روده مانند یبوست که به دلیل تغییرات هورمونی شایع است کمک کند.

آجیل منبع خوبی از پروتئین و اسیدهای چرب امگا 3 هستند. به خصوص آجیل هایی مانند گردو می توانند برای سلامتی شما و کودکتان معجزه کنند.

برخی آجیل ها مانند بادام هندی مقادیر مفیدی آهن را تامین می کنند. بنابراین، خوردن آجیل به بدن کمک می کند تا کمبود برخی مواد مغذی را در بدن ما جبران کند.

چه زمانی از خوردن آجیل خودداری کنیم؟

در حالی که هیچ آجیل خاصی وجود ندارد که در دوران بارداری از مصرف آن اجتناب کنید (مگر اینکه آلرژی داشته باشید)، متخصصان توصیه می کنند که آنها را در حد اعتدال به جای یک کیسه بزرگ بادام زمینی بوداده هر روز مصرف کنید.

به جای پرهیز از برخی آجیل ها، فقط آنها را در حد اعتدال نگه دارید زیرا سرشار از چربی هستند. همچنین از مصرف بیش از حد آجیل شور خودداری کنید زیرا محتوای نمک موجود در آن می تواند سلامت شما را تهدید کند.

صرف نظر از اینکه چه مقدار آجیل در رژیم غذایی خود قرار می دهید، معقول ترین توصیه متخصصان این است که تا حد امکان از یک رژیم غذایی سالم و متعادل استفاده کنید.

اگر حالت تهوع و استفراغ دارید و احساس می کنید برای غذا خوردن خیلی بیمار هستید یا برای آشپزی خیلی خسته هستید، یک مکمل ویتامین و مواد معدنی فرموله شده مخصوص برای کمک به افزایش سطح ویتامین و مواد معدنی مصرف کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا