بهداشت و درمان

۴۲ درصد پزشکان کشور در ۵ کلانشهر طبابت می کنند

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری بهداشت (تابنا)، محمد رئیس زاده افزود: به ازای هر 10 هزار نفر در کشور 16 نفر زشک 7 پزشک عمومی و متخصص خدمت می کنند.

وی ادامه داد: عمده کمبود پزشک متخصص اغلب به دلیل عدم نیاز در مناطق کشور است. در صورت وجود پزشک خانواده و نظام ارجاع، عدم دسترسی به پزشک برطرف می شود.

رئیس زاده خاطرنشان کرد: 42 درصد پزشکان در 5 کلان شهر و مابقی در سایر مناطق کشور به طبابت می پردازند.

وی با بیان اینکه تعرفه ها و تسهیلات نیز در طول عمر پزشکان تاثیرگذار است، گفت: در خصوص تعرفه ها طبق قانون باید قیمت واقعی خدمات سلامت تعیین و پرداخت شود. قیمتی که شرکت های بیمه پرداخت می کنند 50 درصد کمتر از قیمت واقعی است و این باعث ایجاد رابطه مالی کاذب و کاهش خدمات می شود.

رئیس سازمان نظام پزشکی ایران قرارداد تامین اجتماعی را یک طرفه و ناعادلانه دانست و خاطرنشان کرد: این موضوع مورد پسند پزشکان نیست. این قانون برای اجرا نشدن وضع شده و منطقی و قابل اجرا نیست.

رئیس زاده مهم ترین اولویت و خواسته سازمان نظام پزشکی از وزارت بهداشت را برخورد با نیروی انسانی نظام سلامت عنوان کرد و تاکید کرد: حجم انبوه مطالبات جامعه سلامت مناسب نیست و باید این موضوع برطرف شود. حل شد.

وی خاطرنشان کرد: سهم سلامت از تولید ناخالص ملی باید طبق قانون پرداخت شود و زمانی که سهم نظام سلامت 50 درصد کاهش یابد خدمات نیز به همین ترتیب کاهش می یابد. بنابراین با عزم دولت جدید امیدواریم وضعیت به نفع مردم بهبود یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا