سلامت خانواده

۲ ویتامین مفید برای تقویت حافظه

به گزارش خبرآنلاین، تحقیقات نشان می دهد که ویتامین های خاصی مانند ویتامین E، D و مکمل های امگا 3 به تقویت عملکرد مغز به ویژه در افراد مبتلا به زوال عقل کمک می کنند.

ویتامین E

برخی شواهد نشان می دهد که ویتامین E می تواند برای ذهن و حافظه افراد مسن مفید باشد. منابع غذایی ویتامین E عبارتند از: آجیل، دانه ها، روغن های گیاهی، سبزیجات، مانند اسفناج و کلم بروکلی.

ویتامین D

طبق تحقیقات سال 2023، ویتامین D ممکن است در مسیرهای سیگنالینگ مغزی مرتبط با بیماری های عصبی مانند آلزایمر یا پارکینسون تداخل داشته باشد و از آن جلوگیری کند. ویتامین D را می توان از طریق قرار گرفتن در معرض نور خورشید و خوردن برخی مواد غذایی مانند ماهی چرب یا تخم مرغ به دست آورد.

امگا 3

همراه با مصرف دو ویتامین فوق، تحقیقات انجام شده در سال 2022 نشان می دهد که امگا 3 همچنین به کاهش علائم زوال شناختی خفیف، که می تواند شامل از دست دادن حافظه باشد، کمک می کند. گنجاندن امگا 3 در رژیم غذایی منجر به یادگیری بهتر، تقویت حافظه، بهبود عملکرد شناختی و افزایش جریان خون به مغز می شود. ماهی هایی مانند سالمون و ماهی خال مخالی غنی ترین منابع امگا 3 از جمله دوکوزاهگزانوئیک اسید (DHA) و ایکوزاپنتانوئیک اسید (EPA) هستند.

منبع: Healthline

۴۷۲۳۲

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا