علمی و فناوری

۱۴۰۳، سال طلایی برای پروژه فیبرنوری است

به گزارش گروه علمی ـ فناوری خبرگزاری سلامت (سلامت جو)اولین جلسه بررسی طرح فیبر نوری منازل و مشاغل در سال 1403 به ریاست «عیسی زارع پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و با حضور جمعی از معاونین وزیر، مدیران کل ارتباطات و اطلاعات برگزار شد. فناوری کشور، مدیران اپراتورهای ارتباطی.

زارع پور در این دیدار با اشاره به پاسخ پهپادی و موشکی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به جنایت صهیونیست ها علیه کنسولگری کشورمان در دمشق گفت: اقدام مقتدرانه، بازدارنده، شرافتمندانه، دقیق و حساب شده ی نیروهای مسلح کشورمان در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی به نیروهای مسلح کشورمان بویژه نیروی هوافضای سپاه پاسداران تبریک و تهنیت باد؛ اقدامی که قلب همه آزادگان را ساخت دنیا شاد

وی افزود: رژیم کودک کش صهیونیستی در ماه های گذشته جنایاتی را در غزه مرتکب شده بود که در تاریخ بشریت بی سابقه بود که البته ماهیت این رژیم را بیش از پیش برای همه آزادگان جهان و مردم جهان نمایان کرد. دنیا دید که چگونه نیروهای مسلح کشورمان پاسخ مناسب و مقتدرانه ای به این رژیم دادند که باید از این عزیزان تقدیر و تشکر کرد.

زارع پور با اشاره به پروژه فیبر نوری برای منازل و مشاغل گفت: کاری که نزدیک به دو سال با هم شروع کردیم کار بسیار بزرگی بود که می تواند مشکل ارتباطی کشور را تا چند دهه آینده به صورت اساسی و اساسی حل کند. برطرف كردن

وی افزود: تاکنون برای رسیدن به اهداف تعیین شده در این پروژه فراز و نشیب های زیادی را پشت سر گذاشته ایم که خوشبختانه با پیگیری ها و حمایت های همه جانبه مسائل و مشکلات یکی پس از دیگری برطرف شده است. ، به طوری که اکنون می توان گفت که این پروژه به نقطه مطلوبی رسیده است.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه برای تکمیل و نهایی شدن این پروژه در سال جاری باید با حداکثر سرعت حرکت کرد و امسال سال طلایی این پروژه است، تصریح کرد: اکثر سختی ها و ناهمواری ها برطرف شده و راه پیش رو روشن است این پروژه هم اکنون آسفالت شده است که آخرین آن مصوبات خوبی است که در قانون بودجه کشور در حمایت از طرح فیبر نوری برای منازل و مشاغل وضع شده است که مهمترین آن الزام قانونی صدور مجوز حفاری و نصب تجهیزات توسط شهرداری ها و ادارات کل راهداری. ظرف مدت 15 روز برای اپراتورهای مورد تایید وزارت ارتباطات.

زارع پور با بیان اینکه دغدغه جدی و مشکل لاینحل وجود ندارد، خاطرنشان کرد: انتظار داریم همه اپراتورها و مدیران استانی به صورت تمام وقت و تمام وقت فعالیت کنند تا پوشش فعلی امسال حداقل به دو برابر یعنی 14 میلیون برسد. برای رسیدن به اهداف تعیین شده برای حداقل سه میلیون اتصال فیبر نوری که به معنای افزایش 6 برابری مشترکان فیبر نوری است که نیازمند بازنگری در مدل طراحی و اجرای پروژه است.

وزیر ارتباطات با تاکید بر کاهش پوشش از 300 متر به 100 متر برای افزایش تعداد کاربران اتصال به فیبر نوری، گفت: اپراتورها نیز باید توجه داشته باشند که بتوانند خدمات اینترنتی را با سرعت ارائه دهند. حداکثر 1000 مگابیت در ثانیه (یک گیگابیت). برای مشترکین فراهم کند.

وی خطاب به اپراتورهای حاضر در جلسه افزود: همانطور که در مجوزها و موافقت نامه های صادر شده آمده است، در صورت سبز بودن منطقه ای در نقشه سامانه iranfttx.ir، اپراتور مربوطه باید در کمترین زمان ممکن خدمات فیبر نوری را به متقاضی ارائه دهد. و حداکثر ظرف یک ماه. استارت آپ

در ابتدای این جلسه امیر لاجوردی معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گزارشی از روند پیشرفت این پروژه و مشکلات پیش رو ارائه کرد.

وی در بخشی از این گزارش افزود: تعداد شهرهایی که پروژه فیبر نوری منازل و مشاغل در آنها شروع یا نهایی شده است به 430 شهر و میزان حفاری به بیش از 7000 کیلومتر و میزان پوشش رسیده است. از 2 میلیون و 400 هزار جلد در ابتدای سال گذشته به بیش از هفت میلیون جلد در ابتدای سال 1403 رسیده است.

در ادامه این نشست ابتدا مدیران کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان های کشور و سپس مدیران اپراتورهای مجری طرح فیبر نوری منازل و مشاغل به بیان نقطه نظرات، دغدغه ها، مشکلات و درخواست های خود پرداختند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا