سلامت خانواده

یک لیوان شیر حاوی چه ویتامین هایی است؟

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، از قدیم الایام شیر به دلیل داشتن ویتامین های فراوان و فواید فراوان یکی از پایه های اساسی و اصلی در رژیم های غذایی بوده است. یکی از مواد مغذی موجود در شیر ویتامین D است که برای سلامت استخوان ها ضروری است. و به جذب کلسیم کمک می کند، نتایج مطالعات همچنین نشان می دهد که مصرف کافی ویتامین D به کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان و شکستگی در میان سالمندان کمک می کند، ما به بررسی سایر مواد معدنی و ویتامین های موجود در شیر ادامه خواهیم داد:

کلسیم

کلسیم یکی از شناخته شده ترین مواد مغذی شیر است، 250 میلی لیتر شیر حاوی حدود 300 میلی گرم کلسیم است که معادل 30 درصد نیاز روزانه بزرگسالان به این ماده مغذی است، کلسیم به استحکام استخوان ها و دندان ها کمک می کند و نقش مهمی ایفا می کند. نقشی در بهبود عملکرد و سلامت عضلات دارد. قلب بازی می کند

ویتامین B12

شیر منبع ویتامین B12 است به طوری که هر 250 میلی لیتر شیر حاوی 1.2 میکروگرم از این نوع ویتامین است که 50 درصد نیاز روزانه بدن به آن را تامین می کند. ویتامین B12 برای حفظ سلامت سلول های عصبی مفید است و نقش مهمی در پیشگیری از بروز کم خونی دارد، بنابراین احتمال خستگی و ضعف را نیز کاهش می دهد. نتایج مطالعات نشان می دهد که ویتامین B12 به افزایش انرژی و بهبود سلامت مغز کمک می کند.

ویتامین B2 یا ریبوفلاوین

ریبوفلاوین یا ویتامین B2 یکی دیگر از مواد مغذی موجود در شیر است، در هر 250 میلی لیتر شیر حدود 0.4 میلی گرم ویتامین B2 وجود دارد که معادل 30 درصد نیاز روزانه بدن به این نوع ویتامین است. ویتامین B2 به تبدیل غذا به انرژی کمک می کند، برای بهبود فرآیند متابولیک ضروری است و پوست سالم و تولید گلبول های قرمز را افزایش می دهد.

فسفر

فسفر موجود در شیر همراه با کلسیم به تقویت استخوان ها و دندان ها کمک می کند، هر 250 میلی لیتر شیر حاوی حدود 250 میلی گرم فسفر است که 20 درصد نیاز روزانه به این ماده مغذی را تامین می کند. فسفر برای افزایش انرژی و حفظ تعادل اسید و باز در بدن مفید است.

پتاسیم

پتاسیم یکی دیگر از مواد معدنی موجود در شیر است به طوری که هر 250 میلی لیتر شیر حاوی 380 میلی گرم پتاسیم است که معادل هشت درصد نیاز روزانه بدن به این ماده معدنی است. پتاسیم به حفظ سطح فشار خون ایده آل و کاهش خطر سکته مغزی و بهبود عملکرد عضلات کمک می کند. انجمن قلب آمریکا بر اهمیت پتاسیم برای مقابله با اثرات نامطلوب سدیم و بهبود سلامت قلب و عروق تاکید کرده است.

ویتامین A

هر 250 میلی لیتر شیر حدود 150 میکروگرم ویتامین A دارد که معادل 20 درصد نیاز روزانه به این ویتامین است. سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد ویتامین A برای بهبود بینایی، تقویت سیستم ایمنی و عملکرد مناسب قلب، ریه ها و کلیه ها ضروری است. این است که ویتامین A برای حفظ سلامت پوست و غشاها موکوس برای عمل به عنوان یک مانع در برابر عفونت ها مورد نیاز است.

منیزیم

در هر 250 میلی لیتر شیر، 24 میلی گرم منیزیم وجود دارد. منیزیم در بیش از 300 واکنش بیوشیمیایی در بدن مانند سنتز پروتئین، بهبود عملکرد عضلات و اعصاب، کنترل قند خون و تنظیم فشار خون نقش دارد. نتایج مطالعات در مورد اهمیت منیزیم در افزایش سطح انرژی و بهبود سلامت استخوان مورد تاکید قرار گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا