سلامت خانواده

یک عامل ساده اما مهم در زوال عقل

به گزارش خبرآنلاین، با وجود تحقیقات متعدد، تاکنون هیچ درمانی برای زوال عقل کشف نشده است. از سوی دیگر، عوامل خطری وجود دارند که معمولاً احتمال ابتلا به این بیماری را افزایش می دهند. از جمله: عوامل ژنتیکی، سبک زندگی – مانند رژیم غذایی، فعالیت بدنی، سیگار کشیدن، نوشیدن الکل – و حتی کیفیت ارتباطات اجتماعی. برای به تعویق انداختن این موضوع یا جلوگیری از زوال عقل زوردز کافی است آن عواملی را که تحت کنترل ما هستند مدیریت کنیم.

یک مطالعه جدید منتشر شده در مجله Nature Mental Health در مورد یکی دیگر از عوامل خطر صحبت می کند. بر اساس نتایج این تحقیق، «تنهایی» احتمال ابتلا به زوال عقل، بیماری آلزایمر و زوال عقل عروقی را بیش از 30 درصد افزایش می دهد. در این میان، افراد مسن مبتلا به دیابت یا چاقی بیشتر در معرض خطر هستند.

به گفته محققان، این مطالعه بزرگترین تحلیلی است که تاکنون از رابطه بین تنهایی، افسردگی و زوال شناختی انجام شده است که بیش از 600000 شرکت کننده از سراسر جهان در آن شرکت کرده اند. مطالعات قبلی همچنین ارتباطی بین تنهایی و مشکلات سلامتی مانند سکته مغزی و بیماری پارکینسون پیدا کرده است.

عامل «تنهایی» نیز خطر ابتلا به اختلالات شناختی را تا 15 درصد افزایش می دهد. اختلال شناختی یک مشکل عمومی است که شامل از دست دادن حافظه و دشواری در تصمیم گیری، تمرکز، یا تکمیل وظایف می شود.

نویسندگان مطالعه خاطرنشان کردند: تنهایی یک عامل خطر بسیار مهم برای ابتلا به زوال عقل در آینده است.

منابع: upi، euronews

۴۷۲۳۲

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا