اخبار سلامت

یک راهکار جالب برای موفقیت بیشتر در ترک اعتیاد

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، آذرخش مکری طی سخنانی در «دومین همایش سالانه دانش اعتیاد؛ به روز رسانی درمان اعتیاد و چالش های آن در ایران» که در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: ما نیاز به یک رویکرد جامع برای درمان اعتیاد. . موضوع درمان اعتیاد در دنیا دستخوش تغییراتی شده است. ما باید سیستم ترک اعتیاد را پویا نگه داریم.

وی افزود: در رویکردهای نوین درمانی در زمینه افسردگی و اعتیاد بحث فعالیت های لذت بخش مطرح می شود که اگر از فعالیت خود لذت نبریم دچار افسردگی و اعتیاد خواهیم شد.

یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به رویکردهای ترک اعتیاد افزود: برجستگی انگیزشی و بی نظمی لذت دو رویکرد در این زمینه است. در رویکرد جدید، آنها به دنبال درمان احساس ناراحتی، بدخلقی، بی انگیزگی و بی حسی هستند. اهداف زندگی باید به ما احساس خوبی بدهد.

وی تاکید کرد: اگر به جای مبارزه با وسوسه و بی قراری معتادان را هدف گذاری کنیم تا انگیزه پیدا کنند و آینده ای مناسب را متصور شوند، ضریب موفقیت برای ترک اعتیاد افزایش می یابد.

مکری با اشاره به اینکه انگیزه و هدف در درمان اعتیاد نقش بسزایی دارد، گفت: انتظار لذت یکی از ارکان مهم سلامت روان است که باید مورد توجه قرار گیرد. در رویکرد ترک اعتیاد باید به این نکته توجه کرد که چه باید کرد تا انسان با لذت و اشتیاق به زندگی فکر کند.

یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران پیشنهاد راه اندازی کلینیک زخ و شوق را برای درمان اعتیاد و برخی بیماری ها و اختلالات روانپزشکی داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا