سلامت خانواده

یک خبر مهم از پایان جنگ در اوکراین

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، چهار منبع آگاه از مذاکرات درباره نظر پوتین، رئیس جمهور روسیه در خصوص گروه کوچکی از مشاوران گفتند که وی تلاش های مورد حمایت غرب برای جلوگیری از مذاکرات و تصمیم ولودیمیر زلنسکی را تلاش می کند. رئیس پارلمان اوکراین این مذاکرات را رد کرد. او می داند، او ناامید است.

یکی از چهار منبع آگاه گفت: پوتین می تواند این نبرد را برای مدت طولانی ادامه دهد، اما پوتین برای پایان دادن به این جنگ آماده آتش بس است.

این چهار منبع با پوتین در زمینه های سیاسی و تجاری همکاری های سطح بالایی دارند، اما خواستند نامشان فاش نشود.

در همین حال، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در پاسخ به درخواست اظهارنظر گفت که پوتین بارها به صراحت اعلام کرده است که روسیه برای دستیابی به اهداف خود آماده گفتگو است و گفته است که این کشور خواهان «جنگ ابدی» نیست.

به گفته برخی از تحلیلگران نظامی و سیاسی غربی، انتصاب آندری بلوسف، اقتصاددان به عنوان وزیر دفاع روسیه، اقتصاد روسیه را در نبردی دائمی برای پیروزی در یک درگیری طولانی قرار داده است.

دو تن از این منابع گفتند پوتین معتقد است که دستاوردهای جنگ تا کنون برای پیروزی کافی است و به گفت و گوهایی در بالای کرملین اشاره کردند.

چشم انداز آتش بس در جنگ اوکراین یا حتی مذاکرات صلح در حال حاضر دور از دسترس به نظر می رسد.

زلنسکی بارها گفته است که صلح بر اساس خواست پوتین ممکن نیست. او قول داد که اراضی تحت کنترل روسیه را پس بگیرد و در حکمی به تاریخ 2022 رسما هرگونه مذاکره با پوتین را غیرممکن اعلام کرد.

یکی از این منابع آگاه همچنین گفت تا زمانی که زلنسکی در اوکراین قدرت دارد، توافقی حاصل نخواهد شد مگر اینکه روسیه او را دور بزند و با واشنگتن توافق کند.

با این حال، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، که اخیراً در کیف بود، گفت که فکر نمی‌کند پوتین مایل به مذاکره جدی باشد.

اوکراین در حال آماده شدن برای مذاکراتی است که ماه آینده به میزبانی سوئیس با هدف متحد کردن افکار بین المللی در مورد چگونگی پایان دادن به جنگ برگزار می شود. این مذاکرات به ابتکار زلنسکی انجام شد که گفت پوتین نباید شرکت کند. سوئیس روسیه را دعوت نکرده است.

مسکو همچنین گفته است که مذاکرات بدون حضور این کشور معتبر نیست. اوکراین و سوئیس خواهان حضور متحدان روسیه از جمله چین هستند.

پوتین در سخنرانی خود در چین در 17 مه گفت که اوکراین ممکن است از مذاکرات سوئیس برای جلب حمایت گروه گسترده‌تری از کشورها برای حمایت از درخواست زلنسکی برای عقب‌نشینی کامل روسیه استفاده کند، که رئیس‌جمهور روسیه گفت که این یک شرط تحمیلی است نه یک شرط. مذاکره جدی برای صلح است.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به سؤالات درباره این خبر گفت که هرگونه ابتکار برای صلح باید به “تمامیت ارضی اوکراین در داخل مرزهای شناخته شده بین المللی” احترام بگذارد و روسیه را تنها مانع صلح در اوکراین توصیف کرد.

کی یف و حامیان غربی آن بر روی بسته کمکی 61 میلیارد دلاری ایالات متحده و کمک های نظامی اضافی اروپا سرمایه گذاری کرده اند.

علاوه بر کمبود مهمات پس از تأخیر ایالات متحده در تأیید این بسته، اوکراین اعتراف کرده است که برای جذب نیروهای کافی با مشکل مواجه است و ماه گذشته سن سربازی برای مردان را از 27 به 25 کاهش داد.

روسیه 18 درصد از اوکراین را تحت کنترل خود درآورده است و در این ماه نیز خارکف را در شمال شرق در اختیار دارد.

یکی از این منابع گفت که پوتین به آرامی کنترل مناطق را تا زمانی که زلنسکی پیشنهاد توقف دهد، در دست خواهد گرفت و افزود که رئیس جمهور روسیه این دیدگاه را به دستیاران خود اعلام کرده است که غرب به اندازه کافی تسلیحات ارائه نخواهد کرد و این باعث تضعیف روحیه اوکراین می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا