سلامت خانواده

یک اتفاق ساده که پرده گوش را پاره می کند

به گزارش خبرآنلاین، خطر کاهش شنوایی به دلیل نگه داشتن عطسه کم است، اما غیرممکن نیست. فشار پشت عطسه می تواند باعث آسیب به گوش میانی و داخلی شود، از جمله پارگی پرده گوش.

همشهری آنلاین در گزارشی نوشت: آیا می دانستید هنگام عطسه 100 هزار میکروب با سرعت تقریبی 160 کیلومتر در ساعت از کانال بینی شما خارج می شود؟ بنابراین، درک اینکه چرا بسیاری از مردم سعی می کنند آن عطسه های آزاردهنده را در ملاء عام خفه کنند، آسان است.

دکتر آلیسون کاتلت-وودال، شنوایی شناس در مرکز پزشکی دانشگاه آرکانزاس برای علوم پزشکی (UAMAs) می گوید: «چه با فشردن بینی یا پوشاندن دهان جلوی عطسه را بگیرید، خفه کردن عطسه ایده خوبی نیست. “

دکتر وودال می گوید: قبل از عطسه، مقدار قابل توجهی فشار هوا در ریه ها ایجاد می شود تا از طریق حفره بینی وارد شود و مواد محرک را از مجرای بینی پاک کند. اگر عطسه با فشار دادن بینی یا بسته نگه داشتن دهان نگه داشته شود، این هوای تحت فشار از طریق شیپور استاش به حفره گوش میانی باز می گردد.

به گفته این متخصص خطر کاهش شنوایی در اثر نگه داشتن عطسه کم است. با این حال، غیر ممکن نیست. وودال می گوید فشار پشت عطسه می تواند باعث آسیب به گوش میانی و داخلی شود، از جمله پارگی پرده گوش. این نوع آسیب به ساختارهای غشای گوش میانی و داخلی باعث کم شنوایی شدید حسی عصبی، کاهش شنوایی هدایتی و حتی سرگیجه می شود.

سایر آسیب های فیزیکی که ممکن است در اثر نگه داشتن عطسه ایجاد شود شامل آسیب به دیافراگم، پارگی رگ های خونی در چشم ها و پارگی یا ضعیف شدن رگ های خونی در مغز است. چگونه از این آسیب ها جلوگیری می کنید؟ بهترین گزینه این است که فقط اجازه دهید آن عطسه های شدید از دهان و مجرای بینی شما خارج شود.

سایر آسیب های عطسه نگه داشتن

آیا به دلیل سرماخوردگی عطسه می کنید؟ کلینیک کلیولند گزارش می دهد که ممکن است مخاط مملو از ویروس یا باکتری از بینی شما، از طریق شیپور استاش و داخل گوش شما حرکت کند. این می تواند زمینه را برای عفونت گوش میانی فراهم کند.

بنابراین نگه داشتن عطسه می تواند به طور بالقوه شما را ناراحت کند یا باعث بیماری یا آسیب جزئی شود. اما آیا اتفاقی تهدید کننده برای زندگی شما رخ می دهد؟ بر اساس گزارش موردی که در سال 2021 در مجله آمریکایی گوش و حلق و بینی منتشر شد، گزارش هایی از عطسه های شدید که باعث آنوریسم یا رگ های خونی برآمده در مغز می شود، گزارش شده است. دکتر جیسون آبراموویتز، متخصص گوش و حلق و بینی و متخصص آلرژی در اورادل، نیوجرسی می گوید، اما هر دوی این مشکلات بسیار بعید هستند. با این حال برای پیشگیری چه باید کرد؟

دکتر آبراموویتز ادامه می دهد: برای جلوگیری از تبدیل شدن عطسه به یک اتفاق فوق العاده خطرناک، بهتر است به جای نگه داشتن عطسه به طور کامل از بینی و دهان خارج شود. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده توصیه می کند هنگام عطسه، دهان و بینی خود را با دستمال بپوشانید. سپس دستمال را دور بیندازید و دستان خود را به خوبی با آب و صابون بشویید یا از ضدعفونی کننده دست استفاده کنید. اگر دستمال کاغذی در دسترس نیست، بهترین کار این است که در آرنج خود عطسه کنید (و در حین انجام این کار از دیگران دور شوید). اگر مجبورید عطسه خود را بگیرید، سعی کنید سوراخ های بینی خود را خیلی محکم نگیرید.

دکتر آبراموویتز تاکید می کند که این منجر به فشار بیشتر در بینی و افزایش ناراحتی می شود.

۴۷۲۳۶

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا