علمی و فناوری

یاهو هم به جمع خریداران گوگل کروم پیوست

این اطلاعات در چهارمین جلسه پرونده انحصار Google در بازار جستجوی و تبلیغات آنلاین منتشر شد. وزارت دادگستری ایالات متحده از قاضی امیت ماهتا خواسته است تا با نیاز به فروش مرورگر Chrome خود ، گوگل را تجزیه کند. در شکایت خود ، این وزارتخانه ادعا کرد که مرورگر Chrome یک کانال اصلی توزیع موتور جستجوی محبوب Google است و قدرت زیادی برای رقابت کسب کرده است.

سایر خریداران همچنین پیشنهادهایی را برای Google Chrome ارائه داده اند.

البته ، یاهو تنها شرکتی نیست که تمایل خود را برای خرید مرورگر Chrome اعلام کرده است. پیش از این ، Openai و گیج کننده نیز تمایل خود را برای خرید این مرورگر محبوب اعلام کردند.

یاهو یکی از رقبای گوگل در سالهای اولیه رشد اینترنت و جستجوهای اینترنتی بود ، اما به تدریج سهم بازار خود را از دست داد و حتی به ورشکستگی رفت. اما به نظر می رسد اکنون یاهو به این نتیجه رسیده است که داشتن یک مرورگر وب یک پورتال بسیار مهم برای جستجو است و قصد دارد با خرید مرورگر یا توسعه مرورگر اختصاصی ، پورتال خود را تنظیم کند.

برایان پارووست ، مدیر کل جستجوی یاهو پیش از این گفته بود که حدود 5 ٪ از جستجوها از طریق مرورگر وب انجام شده است و بسیاری از افراد مستقیماً از طریق نوار آدرس اینترنت را جستجو می کنند. به گفته پروات ، یاهو از تابستان گذشته به طور فعال در حال تهیه نمونه اولیه از مرورگر است.

البته ، مدیر اجرایی یاهو تأیید کرده است که این شرکت همچنین برای خرید مرورگرهای خود با سایر شرکت ها در حال مذاکره است. نام این شرکت ها هنوز اعلام نشده است.

سجده تخمین می زند که برای یاهو ، یک نمونه گیری مرورگر اختصاصی حدود 2 تا 6 ماه طول خواهد کشید ، اما خرید Chrome احتمالاً راهی بسیار سریعتر برای افزایش مقیاس پذیری است. او پیش از این مرورگر Chrome را “مهمترین بازیگر نقش اول مرد در وب” توصیف کرده بود و گفت که یاهو در صورت خرید Chrome می تواند سهم بازار جستجوی خود را ایجاد کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا