اخبار سلامت

یارانه ارزی حوزه سلامت باید به مصرف کننده نهایی برسد

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، روح الله دهقانی; معاون علمی رئیس جمهور از تعهد و عزم جدی دولت سیزدهم و معاونت علمی برای توسعه فناوری های آینده و بازار سلامت خبر داد.

دهقانی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه ایران هلث 1403 گفت: از نظر دارایی های علمی و فناوری و محصولات و تجهیزات پزشکی آنقدر توانمند هستیم که ایران هلث در دوره های بعدی خود فراتر از یک نمایشگاه صرف و با توجه به ظرفیت های کشور برگزار شود. سال آینده می‌توانیم «رویداد بین‌المللی ایران سلامت» را بزرگ‌تر از سایر رویدادهای مشابه با ابعاد عمیق‌تر و گسترده‌تر و گستره وسیع‌تر از جمله نقش‌آفرینی دستاوردهای حوزه پزشکی برگزار کنیم.

وی با تاکید بر عزم جدی دولت سیزدهم و برنامه های ویژه معاونت علمی برای توسعه فناوری های آینده نگر و بازار سلامت، تصریح کرد: توسعه فناوری ها، بازار و اقتصاد دانش بنیان در حوزه راهبردی سلامت و کمک به توسعه فناوری و اقتصاد دانش بنیان یک سیاست راهبردی و جدی است. دستیار علمی است. حضور دو ستاد توسعه بیوتکنولوژی با نگاه به فناوری های آینده و ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان در حوزه سلامت در معاونت علمی با توجه به توسعه بازار این حوزه نشان از اهمیت و تاکید معاونت علمی دارد. در زمینه سلامت

رئیس بنیاد ملی نخبگان «امنیت» و «سلامت» را دو حوزه اولویت و مورد تاکید نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: حدیث معروفی از پیامبر گرامی اسلام (ص) نقل شده است که بر اهمیت آن تأکید دارد. دو نعمت بزرگ و کم اهمیت برای مردم. . ایشان در حدیثی می فرمایند: «نعمت تو مجهول، سلامت و امان»; در حدیث آمده است که «سلامتی» و «امنیت» دو نعمتی است که مردم از آن غافل هستند و تا زمانی که این نعمت ها از بین نرود، مردم از ارزش و اهمیت آن آگاه نیستند و انسان تمام تلاش خود را می کند تا دوباره این دو نعمت را به دست آورد. رسیدن. جمهوری اسلامی از ابتدای انقلاب اسلامی توجه به دو حوزه مذکور را سرلوحه کار خود قرار داده و بیشترین سرمایه گذاری را در این زمینه ها انجام داده است.

وی افزود: معتقدم صنعت دانش بنیان سلامت کشور به قدری توانمند است که اگر موانع را برطرف کنیم و موانع جدیدی برای فعالان این حوزه ایجاد نکنیم، قطعاً توانمندی لازم برای رفع نیاز به واردات و پاسخگویی به آن وجود دارد. نیازهای کشور با ظرفیت شرکت های دانش بنیان و فناور.

معاون علمی رئیس جمهور تاکید کرد: در صورت تخصیص یارانه ارزی به حوزه سلامت، این یارانه باید به دست مصرف کننده نهایی برسد و او باید نحوه استفاده از این یارانه را مشخص کند. مصرف کننده باید از محصولات ایرانی یا خارجی استفاده کند. اگر این دو اقدام تا پایان دولت سیزدهم انجام شود، این دولت بیشترین خدمت را به تحول سلامت و جامعه کرده است. منابع ارزی ترجیحی باید از طریق یارانه ارزی به مصرف کننده نهایی تخصیص داده شود و در صورتی که سرمایه گذار تصمیم به سرمایه گذاری در حوزه مورد نیاز کشور داشته باشد، باید حمایت و تضمین شود که حداقل 70 درصد محصولات تولید داخل را برای سه سال خریداری کند. پنج سال. متعهد شدن

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا