سلامت خانواده

گیاه رازیانه چه خواصی دارد؟

بهنام یوسفیان در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به خواص درمانی گیاه رازیانه در طب سنتی، اظهار کرد: گیاه رازیانه دارای طبع گرم و خشک است و از خواص آن می توان به کاهش اضطراب و استرس، بهبود کیفیت خواب، افزایش شیر مادر و… اشاره کرد. کاهش وزن انجام داد

وی با بیان اینکه رازیانه همچنین می تواند بینایی را تقویت کرده و از ابتلای افراد به بیماری کبد چرب جلوگیری کند، افزود: این گیاه در عین کم کالری بودن، فیبر و مواد مغذی بالایی دارد و منبع غنی از ویتامین ها، مواد مغذی، مواد معدنی و آنتی اکسیدان است. خواهد بود

این متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه رازیانه سیستم دفاعی بدن را تقویت می کند، تصریح کرد: مصرف این گیاه از تجمع چربی اضافی در ناحیه شکم جلوگیری می کند و با افزایش متابولیسم بدن به عنوان چربی سوز عمل می کند.

یوسفیان با اشاره به اینکه توصیه می شود افراد برای بهره مندی از رازیانه از دمنوش رازیانه برای از بین بردن چربی شکم استفاده کنند، ادامه داد: اگر افرادی قصد استفاده از دمنوش این گیاه دارویی را برای کاهش وزن دارند، ابتدا یک یا دو دمنوش بنوشند. یک لیوان چای در طول روز یک روز بخورید و سپس مصرف آن را به تدریج افزایش دهید.

این کارشناس طب سنتی با بیان اینکه استفاده از هر گیاه دارویی باید با مشورت پزشک انجام شود، گفت: چای رازیانه می تواند خاصیت لاغری نیز داشته باشد و افراد برای کاهش وزن باید در طول روز حدود یک تا سه لیوان چای رازیانه مصرف کنند.

یوسفیان با اشاره به اینکه رازیانه حاوی ویتامین C است، افزود: ویتامین C موجود در این گیاه دارویی روند پیری پوست را کند می کند و نشاط و شادابی آن را افزایش می دهد و در کلاژن سازی مفید است.

وی با بیان اینکه رازیانه سیستم گوارشی افراد را نیز بهبود می بخشد افزود: این گیاه دارویی به دلیل داشتن فیبر زیاد حرکات روده را تقویت می کند و مصرف آن می تواند در درمان یبوست موثر باشد.

این متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه افراد می توانند برای رفع بوی بد دهان از رازیانه استفاده کنند، ادامه داد: استفاده از چای رازیانه برای درمان حالت تهوع، نفخ و گاز معده استفاده می شود و کاهش اشتها را در افراد به دنبال دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا