سلامت خانواده

گیاهانی که به بهبود روند کاهش وزن کمک می کنند

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، نتایج مطالعات نشان می دهد که گیاهان شناخته شده ای که در آشپزخانه استفاده می شود مانند زنجبیل، زردچوبه و شنبلیله می توانند روند کاهش وزن را تسهیل کنند. این گیاهان نه تنها به کاهش اشتها و افزایش متابولیسم کمک می کنند، بلکه فوایدی نیز دارند. به ارمغان می آورد، به طوری که به تقویت سیستم ایمنی بدن و کنترل قند خون کمک می کند. مصرف برخی از گیاهان به عنوان یک راه موثر برای کاهش وزن شناخته می شود که در ادامه به بررسی برخی از آنها می پردازیم:

زنجبیل

زنجبیل دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که عملکرد سیستم گوارشی را تقویت می کند و به کاهش گرسنگی کمک می کند، ترکیبات موجود در زنجبیل باعث می شود افراد تمایل کمتری به دریافت کالری داشته باشند و در نتیجه روند کاهش وزن را تسریع می کند.

زردچوبه

نتایج بررسی ها نشان می دهد که زردچوبه به تقویت سیستم ایمنی و افزایش متابولیسم بدن کمک می کند، این ماده غذایی حاوی ترکیبی به نام کورکومین است که دارای خواص ضد التهابی است و ممکن است به کاهش وزن کمک کند، زردچوبه از بروز مقاومت به انسولین جلوگیری می کند. از ذخیره چربی اضافی در بدن جلوگیری می کند و سطح قند خون را در بدن تنظیم می کند.

شنبلیله

کارشناسان معتقدند شنبلیله سرشار از فیبر است که منجر به احساس سیری و سرکوب اشتها می شود، علاوه بر این شنبلیله سلول های چربی را می شکند و مصرف آن باعث کاهش وزن می شود.

دارچین

دارچین به عنوان یک منبع غذایی سرشار از آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها، متابولیسم را افزایش می دهد و اشتها را کاهش می دهد و مصرف دارچین نیز به بدن کمک می کند تا به انسولین بهتر پاسخ دهد، در نتیجه سطح قند خون را کنترل می کند و خطر ابتلا به سندرم روده تحریک پذیر را کاهش می دهد. از تحریک جلوگیری می کند و سلامت روده را بهبود می بخشد.

فلفل قرمز تند

مصرف فلفل قرمز تند دمای بدن را بالا می برد و منجر به سوزاندن سریع کالری می شود، همچنین حاوی ماده شیمیایی به نام کپسایسین گرسنگی را سرکوب می کند، افزودن فلفل قرمز تند به سایر غذاها باعث کالری کمتر و در نهایت کاهش وزن می شود، در این صورت بدن به جای ذخیره چربی، آن را به انرژی تبدیل می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا