علمی و فناوری

گوگل تعدادی از کارکنان خود را به دلیل اعتراض به همکاری با اسرائیل اخراج کرد

به گزارش گروه علمی ـ فناوری خبرگزاری سلامت (سلامت جو)شرکت فناوری آمریکایی گوگل پس از برگزاری یک سری اعتراضات علیه قرارداد نیمبوس به ارزش 1.2 میلیارد دلار (حدود 1.124 میلیون یورو) برای ارائه خدمات ابری و هوش مصنوعی به رژیم صهیونیستی، 28 کارمند خود را اخراج کرد.

سازمانی متشکل از کارمندان گوگل و آمازون موسوم به No Tech For Apartheid Campaign (No Tech For Apartheid Campaign) در بیانیه ای اعلام کرد: امروز گوگل 28 کارگر را اخراج کرد، از جمله کسانی که مستقیماً در تحصن تاریخی 10 ساعته دیروز شرکت نداشتند.

این سازمان اظهار داشت که این “اقدام انتقام جویانه” نشان می دهد که گوگل برای قرارداد خود با رژیم و ارتش “نسل کش اسرائیل” بیش از کارمندان خود “ارزش” قائل است. کارکنانی که از سه سال بی توجهی مدیران ارشد شرکت نیز گلایه دارند.

سه شنبه گذشته تعدادی از کارکنان گوگل در اعتراض به همکاری این شرکت با رژیم صهیونیستی به مدت 10 ساعت در دفاتر نیویورک، سیاتل، سانی ویل و کالیفرنیا تحصن و تظاهرات کردند.

در ادامه بیانیه این سازمان آمده است: امروز تمامی کارکنانی که توانستند این اقدام را از طریق شبکه نظارت در ادارات پیگیری کنند با اخراج های گسترده مجازات شدند. گوگل “ارعاب” و “آزار و اذیت” را به عنوان دلایل اخراج کارمندان ذکر کرد. اگر در این شرکت ارعاب یا آزار و اذیت صورت گرفته است، همکاران فلسطینی، عرب و مسلمان ما دریافت کننده آن بوده اند.

کمپین بدون فناوری برای آپارتاید تاکید کرد که کارگران گوگل حق دارند به طور مسالمت آمیز به شرایط کاری اعتراض کنند. این اخراج ها به وضوح تلافی جویانه بود. این جلوی اخراج گسترده و غیرقانونی ما را نخواهد گرفت. برعکس، آنها فقط به عنوان یک نیروی مضاعف برای رشد این جنبش عمل می کنند.

این سازمان گوگل را به دروغگویی به کارمندان و رسانه ها متهم کرد که پروژه نیمبوس برای موضوعات بسیار حساس به گزارش مجله تایم استناد می کند که نشان می دهد گوگل ابزارهای “طراحی” را برای وزارت دفاع اسرائیل توسعه داده است. طبقه بندی شده یا نظامی مرتبط با سلاح یا سرویس های اطلاعاتی در نظر گرفته نمی شود.

کارکنان معترض گوگل همچنین از ساندار پینچای، مدیر عامل گوگل و توماس کوریان، مدیر عامل گوگل کلود انتقاد کردند که به “نسل کشی” رژیم صهیونیستی علیه فلسطین اهمیت نمی دهند.

این سازمان گفت: «ما نمی‌توانیم بفهمیم که چگونه این مردان می‌توانند شب‌ها بخوابند، در حالی که فناوری آنها اجازه داده است 100000 فلسطینی در شش ماه گذشته نسل‌کشی اسرائیل کشته، مفقود و مجروح شوند».

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا