علمی و فناوری

گوگل با هوش مصنوعی به جنگ ترافیک می‌رود

به گزارش گروه علمی ـ فناوری خبرگزاری سلامت (سلامت جو)گوگل می خواهد با استفاده از هوش مصنوعی زندگی روزمره را متحول کند. این بار هدف کاهش زمان توقف در چراغ راهنمایی است. با استفاده از قدرت هوش مصنوعی، پروژه چراغ سبز گوگل با هدف کاهش چشمگیر انتشار گازهای گلخانه ای ناشی از توقف خودروها در پشت چراغ قرمز انجام می شود.

هوش مصنوعی گوگل ناجی رانندگان است: خداحافظی با توقف های طولانی در چراغ قرمز

این سیستم هوشمند با ارزیابی چندین پارامتر مانند سطح ترافیک، الگوهای جریان ترافیک، تعداد توقف در چراغ های راهنمایی و تقاطع های نزدیک به مهندسان شهرسازی توصیه هایی می کند. این پیشنهادها واقع بینانه و به راحتی قابل اجرا هستند و نیازی به تغییرات گسترده در زیرساخت های موجود ندارند.

در حال حاضر پروژه Green Light در بیش از 12 شهر جهان از جمله سیاتل، بوستون، ریودوژانیرو و بنگلور در حال آزمایش است. گوگل قصد دارد در آینده نزدیک این لیست را گسترش دهد. تیمی از کارشناسان نیز برای ارزیابی تأثیر واقعی پیشنهادات چراغ سبز در هر شهر تشکیل شده است.

نتایج اولیه امیدوارکننده است: داده های فعلی نشان می دهد که این پروژه به کاهش توقف در چراغ های راهنمایی تا 30 درصد کمک کرده است. این به معنای کاهش 10 درصدی انتشار گازهای گلخانه ای در این تقاطع ها است.

Project Green Light نمونه دیگری از تأثیر مثبت و چشمگیر ابزارهای هوش مصنوعی بر زندگی روزمره است، حتی اگر مستقیماً متوجه آن نباشیم. این نوآوری نه تنها به حفظ محیط زیست کمک می کند، بلکه می تواند تجربه رانندگی روزانه را برای گذراندن زمان کمتری در چراغ قرمز بهبود بخشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا