علمی و فناوری

گوگل از نسل جدید گوشی‌های پیکسل رونمایی کرد

به گزارش گروه علمی ـ فناوری خبرگزاری سلامت (تابناتا قبل از مرداد امسال، خبرهای کمی در حوزه فناوری وجود داشت، اما دیگر اینطور نیست. اکنون گوگل رویداد سالانه پیکسل خود را از اکتبر به این ماه منتقل کرده و دیشب از سخت‌افزار فناوری جدید رونمایی کرد. در اینجا نگاهی می اندازیم به موبایل های جدیدی که گوگل به تازگی معرفی کرده است.

تلفن همراه گوگل پیکسل 9

به گفته Engget، اولین چیزی که در مورد جدیدترین پیکسل 9 گوگل متوجه آن خواهید شد، ظاهر بازطراحی شده آن است. نوار دوربین به شکل یک بیضی مستطیل شکل است که از Pixel 8 باریک تر است. اندازه صفحه نمایش آن پس از کاهش به 6.2 اینچ در پیکسل 8 به 6.3 اینچ افزایش یافته است و با Corning Gorilla Glass Victus 2 پوشانده شده است. این صفحه نمایش قدیمی دارای وضوح تصویر 1080 در 2424 پیکسل و نرخ تجدید 120 هرتز. پشت گوشی موبایل نیز دارای شیشه صیقلی با روکش های فلزی روی قاب و دوربین ها می باشد.

در مورد دوربین‌ها، تعداد دوربین‌های مشابه سال گذشته، دو دوربین در پشت و یک دوربین در جلو وجود دارد، اما لنز 12 مگاپیکسلی اولتراواید نسل قبل با یک دوربین 48 مگاپیکسلی اولتراواید جایگزین شده است. لنز دو دوربین دیگر نیز مشخصات مشابهی دارند، با این تفاوت که اکنون دوربین جلو دارای فوکوس خودکار برای سلفی های بهتر است. برای بهره مندی از این حسگرهای فانتزی، پیشرفت های جدید عکاسی با هوش مصنوعی مانند Add Me و Reimagine به قابلیت های قبلی اضافه شده است. Add Me به شما امکان می دهد یک عکس جداگانه به عکس های گروهی اضافه کنید. با استفاده از این قابلیت، اگر عکس دسته جمعی را از دست دادید، می توانید خودتان را به آن اضافه کنید. به لطف هوش مصنوعی پیشرفته گوگل، خروجی طبیعی و بی عیب خواهد بود.

در نوار دوربین در پنل پشتی، یک لنز اصلی 50 مگاپیکسلی و یک لنز فوق عریض 48 مگاپیکسلی وجود دارد. دوربین اصلی دارای زوم اپتیکال 8 برابر است و دو دوربین دیگر عکاسی ماکرو یا کلوزآپ را بهبود بخشیده اند.

یک باتری 4700 میلی آمپر ساعتی که ظرفیت و سرعت آن افزایش یافته است وظیفه تامین انرژی این گوشی گوگل را بر عهده دارد. باتری این گوشی پرچمدار در عرض 30 دقیقه تا 55 درصد شارژ می شود. این پیکسل حتی از شارژ سریع بی سیم نیز پشتیبانی می کند.

Pixel 9 از همان تراشه Tensor G4 استفاده می کند که برای عملکرد بهتر در کارهای روزمره و در عین حال مصرف باتری کمتر طراحی شده است. مدل پایه پیکسل اکنون با 12 گیگابایت فضای ذخیره سازی عرضه می شود و گزینه مدل 8 گیگابایتی حذف شده است. این رم اضافی به مدیریت بسیاری از ویژگی‌های هوش مصنوعی Gemini که در اندروید 15 استاندارد هستند کمک می‌کند.

یکی دیگر از ویژگی های جدید گوگل پیکسل 9 تماس اضطراری ماهواره ای یا SOS است. اگر کاربر این گوشی در منطقه ای بدون پوشش سلولی یا وای فای باشد، می تواند از این قابلیت برای اتصال به شبکه ماهواره ای برای انتقال پیام خود استفاده کند. این قابلیت در دو سال اول پس از عرضه این گوشی به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت، اما حداقل در مرحله فعلی، استفاده از آن تنها در آمریکا امکان پذیر است.

گوگل در جریان رویداد خود اعلام کرد که پیکسل 9 با آخرین نسخه اندروید عرضه نخواهد شد. این گوشی قرار است با اندروید 14 عرضه شود، اما همانطور که انتظار می رفت اولین موبایلی خواهد بود که آپدیت اندروید 15 را دریافت می کند. انتظار می رود این به روز رسانی در پاییز آینده منتشر شود.

Pixel 9 با وعده ۷ سال سیستم عامل و به‌روزرسانی‌های امنیتی عرضه می‌شود و قیمت آن از ۷۹۹ دلار برای ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی آغاز می‌شود. گوشی های تلفن همراه پیکسل 9 در چهار رنگ در 22 آگوست در دسترس خواهند بود.

Pixel 9 Pro و Pixel 9 Pro XL

کسانی که از یک گوشی استاندارد راضی نیستند می توانند به جای آن پیکسل 9 پرو یا پیکسل 9 پرو ایکس ال را انتخاب کنند. بدیهی است که امسال اضافه شدن کلمه Pro لزوماً به معنای بزرگتر بودن تلفن همراه نیست. پیکسل 9 پرو هم اندازه پیکسل 9 معمولی است و هر دو صفحه نمایش 6.3 اینچی دارند. گوگل با Pixel 9 Pro XL دسته جدیدی را در خط تولید خود ایجاد کرده است که مشخصات کلی مشابه مدل پرو دارد، اما با صفحه نمایش بزرگتر 6.8 اینچی و باتری 5060 میلی آمپر ساعتی در مقایسه با باتری 4700 میلی آمپر ساعتی در مدل کوچکتر. مدل

هر سه مدل پیکسل 9 از پردازنده Google Tensor G4 استفاده می کنند، اما دو تلفن پرو دارای 16 گیگابایت رم برای اجرای هوش مصنوعی هستند. مدل های Pro همچنین دارای یک لنز تله فوتو 48 مگاپیکسلی اضافی در پشت و یک دوربین سلفی 42 مگاپیکسلی در جلو هستند.

قیمت پیکسل 9 پرو از 999 دلار و پیکسل 9 پرو ایکس ال از 1099 دلار شروع می شود. این گوشی های هوشمند در چهار رنگ نیز عرضه می شوند.

Google Pixel 9 Pro Fold

اکنون رسما می دانیم که دومین گوشی تاشو گوگل پیکسل فولد ۲ نام نخواهد داشت، بلکه پیکسل ۹ پرو فولد نام خواهد داشت. این تلفن همراه دارای صفحه نمایش داخلی هشت اینچی است که آن را به بزرگترین تلفن همراه موجود تبدیل می کند. صفحه نمایش خارجی نیز بزرگتر است و اندازه آن 6.3 اینچ است که نسبت به سال گذشته 5.8 اینچ افزایش داشته است. گوگل ادعا می کند که صفحه نمایش داخلی 80 درصد روشن تر از نسل قبلی خود است و اکنون حداکثر روشنایی آن 2700 نیت است.

یک شکایت دائمی در مورد تاشوها این است که سنگین و حجیم هستند. گوگل امیدوار است که چند ترفند طراحی به این امر کمک کند. Google Pixel 9 Pro Fold اکنون در حالت بسته تنها 0.4 اینچ اندازه دارد و آن را به باریک ترین تلفن تاشو در بازار تبدیل می کند. و با وزن 257 گرم، حدود 25 گرم سبک تر از Pixel Fold است.

این تلفن تاشو جدید از تراشه Tensor G4 گوگل پشتیبانی می‌کند، به‌صورت استاندارد با 16 گیگابایت رم عرضه می‌شود و 256 یا 512 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ارائه می‌دهد. هوش مصنوعی جمینا مانند همه گوشی‌های پیکسل 2024 در Pro Fold حضور پررنگی دارد. این گوشی همچنین با یک سال برنامه One AI Premium ارائه می شود که پس از آن 20 دلار در ماه هزینه دارد.

سه دوربین خارجی شامل یک لنز عریض، فوق عریض و تله فوتو با زوم اپتیکال 5 برابر و تا 20 برابر Super Res Zoom است. یک دوربین 10 مگاپیکسلی هم در داخل و هم در جلوی صفحه نمایش بیرونی وجود دارد. و به لطف ماهیت تاشوی آن، می‌توانید با استفاده از دوربین‌های عقب قدرتمندتر با بررسی پیش‌نمایش تصویر در صفحه بیرونی، سلفی بگیرید.

Pixel 9 Pro Fold 1799 دلار قیمت دارد و در 4 سپتامبر در دو رنگ در فروشگاه ها عرضه می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا