سلامت خانواده

گلایه ظفرخندی از افزایش هزینه های سلامت/ کدام کشور در یک هفته 2 ام آر آی انجام می دهد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

سلامت جو، محمدرضا ظفرخندیروز سه شنبه 1 نوامبر 1403 در جلسه بیمه سلامت در مرکز همایش صدا سیما گفت: بخش زیادی از خدمات سلامت بر دوش بیمه سلامت است.

وی افزود: به نظر می رسد موضوع تامین منابع در ارائه خدمات حائز اهمیت باشد چرا که سهم سلامت از تولید ناخالص داخلی حدود 4 درصد است در حالی که در برخی سال ها به 8 درصد رسیده است.

ظفرخندی وی ادامه داد: نکته بعدی نحوه استفاده از منابع است هدر رفت ندارند مثلاً بیمه در همه جای دنیا مسئول آموزش و پیشگیری است. بررسی شده است که در صورت عدم آموزش پیشگیری از سرطان هزینه ها تا 10 برابر افزایش می یابد.

وزیر بهداشت گفت: 20 هزار فوتی در سال گذشته میر تصادفات جاده ای داشتیم که هزینه آن قابل محاسبه نیست. در حالی که می توان با آموزش و پیشگیری خسارات و هزینه ها را به شدت کاهش داد.

وی افزود: چاره ای نداریم جز اینکه ساختارمند به سمت اقشار ضعیف و آسیب پذیر حرکت کنیم. باید یک سیستم شبکه باشد E گسترش و تعمیق و سپس از طریق پزشکی خانواده و نظام ارجاع در جهت سلامت گام برداریم.

وزیر بهداشت در عین حال تاکید کرد: البته نظام ارجاع بدون پرونده الکترونیک سلامت قابل اجرا نیست. هیچ کشوری در دنیا به این دو نفر وجود ندارد م آر من در یک هفته انجام دهید

وی افزود: بیمه رایگان برای نظام افتخار است اما باید برای آموزش و پیشگیری ارزش قائل شد تا هزینه های سلامت کاهش یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا