علمی و فناوری

گشایش مرکز پژوهش، فناوری ونوآوری کوانتوم

به گزارش گروه علمی ـ فناوری خبرگزاری سلامت (سلامت جو)روح الله دهقانی با بیان اینکه آموزش و پرورش نیروی انسانی موثر اولین وظیفه ستاد توسعه فناوری های اپتیک و کوانتومی است و در این زمینه ترویج، اطلاع رسانی و تبلیغات برای جذب حداقل دو هزار نفر در حوزه کوانتومی است، گفت: در دستور کار ستاد قرار دارد. : 10 دانشجوی فوق دکتری تحت حمایت ستاد کوانتوم جهت همکاری در این مرکز نوآوری جهت کمک به تسهیل روند آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی در حوزه کوانتومی هستند.

وی با اشاره به نقش برجسته علم و فناوری در ایجاد اقتدار و امنیت کشور گفت: عظمت و تسلط عملیات غرور آفرین «عوده صادق» که یکی از مصادیق توان و اقتدار کشور در حوزه دفاعی و نظامی، متکی بر دو رکن مهم است که اولین و مهمترین این عناصر این است که ایران دانش و فناوری بومی کافی برای انجام چنین عملیاتی را در اختیار دارد. در واقع نمونه واقعی «العلم سلطان» در این عملیات به وضوح قابل مشاهده بود و جهان به خوبی توان علمی و فناوری ایران و توانایی آن در به کارگیری آن را درک کرد.

دکتر دهقانی ادامه داد: رکن دوم این عملیات را می توان بهره مندی کشورمان از موهبت فرماندهان با شجاعت، برنامه ریزی و درایت در استفاده و به کارگیری این توانمندی دانست. فرماندهان توانمندی که با یاری رهبر معظم انقلاب اسلامی و این دو رکن در کنار هم چنین رشادتی دارند برای دوستان ایران مقتدر امری تحسین برانگیز و برای دشمنان آن امری هولناک است.

معاون علمی رئیس جمهور، دانشگاه علم و صنعت را یکی از پیشرانان توسعه علم و فناوری در صنعت کشور دانست و افزود: ورود این دانشگاه به عرصه حمایت و توسعه فناوری های تحول آفرین و محرک مایه دلگرمی است. موضوع و زمینه را برای تربیت نیروی انسانی متخصص و مجرب برای حرکت فراهم می کند. در توسعه و کاربرد فناوری های تحول آفرین مانند کوانتومی بر پایه شرکت های دانش بنیان است و در این راستا معاونت علمی از طرح های پژوهشی، پژوهشی و توسعه ای و تشکیل شرکت های نوپا این دانشگاه حمایت می کند. .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا