سلامت خانواده

گسترش ویروس کووید 19 در حیات وحش آمریکا – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

سلامت جو به نقل از سلامتی D News، محققان گزارش دادند که ویروس کرونا در 6 گونه رایج حیات وحش، از جمله موش آهو، اپوسوم، راکون، خوکخرگوش دم پنبه ای و خفاش قرمز شناسایی شده است.

علاوه بر این، آنتی بادی ها که نشان دهنده مواجهه قبلی با ویروس کرونا در پنج گونه جانوری یافت می شود.

به گفته محققان، بیشترین میزان تماس با ویروس کووید در حیوانات در نزدیکی مسیرهای پیاده‌روی و مکان‌های عمومی پرتردد مشاهده شد که نشان می‌دهد این ویروس از انسان به حیات وحش منتقل شده است.

محققان افزودند که هیچ مدرکی دال بر انتقال کووید-19 از حیوان به انسان وجود ندارد، بنابراین افراد نباید نگران ابتلا به این بیماری از حیواناتی باشند که در حین راه رفتن با آنها مواجه می شوند.

«کارلا فینکلشتاینمحقق و استاد علوم زیستی در پژوهشکده زیست پزشکی فرالین ویرجینیا می گوید: «این ویروس می تواند از انسان به حیات وحش منتقل شود، زمانی که ما با آنها در تماس باشیم.

فینکلشتاین وی در بیانیه مطبوعاتی دانشگاه افزود: هدف از انتشار این ویروس زنده ماندن است، هدف این ویروس آلوده کردن افراد بیشتر است اما واکسیناسیون از افراد زیادی محافظت می کند، بنابراین ویروس به حیوانات منتقل می شود و سازگار و جهش می یابد. برای رشد در میزبان های جدید.”

مطالعه جدید تعداد گونه‌هایی را که ویروس کووید در آنها یافت شده است افزایش می‌دهد و نشان می‌دهد که مناطقی با فعالیت انسانی بالا می‌توانند به عنوان نقاط تماس برای انتقال انسان به حیوان عمل کنند.

برای این مطالعه، نزدیک به 800 محقق سواب بینی و دهان در ویرجینیا از حیواناتی که در مزرعه به دام افتاده بودند جمع آوری شد که در یک مرکز توانبخشی حیات وحش رها یا تحت درمان قرار گرفتند. بیاورید انجام دادند

این تیم همچنین 126 نمونه خون از شش گونه مختلف به دست آورد.

فینکلشتاین او گفت: “تست بسیاری از گونه هایی که در ویرجینیا مثبت شدند.” هستند آنها در سراسر آمریکای شمالی رایج هستند و احتمالاً در مناطق دیگر نیز در معرض این ویروس قرار گرفته اند هستند»

به گفته محققان، نظارت بر انتقال کووید در حیوانات باید ادامه یابد و جهش های جدید باید به عنوان یک تهدید بالقوه برای سلامت انسان جدی گرفته شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا