بهداشت و درمان

گزینه اصلی وزارت بهداشت، محمدرضا ظفرقندی است

محتمل ترین وزیر بهداشت دولت چهاردهم

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، این روزها روند انتخاب وزرا و مدیران دولت پزشکی در حال بسته شدن است. ابتدا گمانه زنی ها و تعداد اسامی پیشنهادی برای وزارت بهداشت زیاد بود. اما حالا رسانه ها به یک گزینه رسیده اند. گزارش های میدانی حاکی از آن است که گزینه اصلی وزارت بهداشت محمدرضا ظفرقندی است.

گزینه اصلی وزارت بهداشت چگونه انتخاب می شود؟

همانطور که می دانید انتخاب گزینه اصلی وزارت بهداشت کار دشورائی است. رئیس جمهور منتخب چندین سال به عنوان وزیر بهداشت این کشور کار کرد. او از تمام مشکلات و چالش های حوزه سلامت آگاه است. بنابراین اینکه رئیس جمهور منتخب چگونه به گزینه وزارت بهداشت رسیده است، می تواند یکی از بحث های مهم باشد. گزینه اصلی وزارت بهداشت علاوه بر داشتن قابلیت های تشخیصی و اجرایی باید صلاحیت خود را برای این مسئولیت خطیر و مهم حفظ کند. اجرای سیاست ها و عدالت در سلامت یکی از موضوعات اساسی و اساسی در این زمینه است. کاندیدای اصلی وزارت بهداشت دولت، پزشکان کار بسیار سختی در پیش دارند. او باید با تلاش و پشتکار مستمر به مهمترین اهداف و وظایف دست یابد.

مسئولیت محمدرضا ظفرکندی چیست؟

محمدرضا ظفرکندی در حال حاضر پزشک و سیاستمدار است که در سال ۱۳۹۶ با ۱۳۴ رای رئیس سازمان نظام پزشکی کشور شد. او در طول جنگ ایران و عراق فعالیت های بسیار چشمگیر و مهمی انجام داده است. کمک های او در روند درمان بیماران شیمیایی جنگ ایران و عراق بسیار مؤثر بود. یکی از دلایلی که مسعود بیزیکیان محمدرضا ظفرکندی را انتخاب کرد آشنایی او با نظام سلامت کشور است. پرس و جوهای رسانه ای نشان می دهد که یکی از ویژگی های بارز و قابل توجه محمدرضا ظفرقندی روحیه جهادی و یاری گری اوست. محمدرضا ظفرکندی در سال 1362 دانشجوی پزشکی بود. اما او برای کمک به جنگ زدگان اعزام شد. در جدول زیر اطلاعاتی درباره گزینه اصلی وزارت بهداشت ذکر شده است:

محمدرضا ظفرکندی زاده: ظفرکند، متولد 1337
محل تحصیل: دانشگاه علوم پزشکی تهران محل زندگی: تهران
حرفه: استاد دانشگاه، جراح عروق، محقق پزشکی اقدامات برجسته: رئیس سازمان نظام پزشکی
حزب سیاسی: اصلاح طلبان فرزندان: 2 دختر و یک پسر

وزیر بهداشت و درمان با چه چالش هایی مواجه است؟

در سال های اخیر نظام سلامت با چالش های زیادی مواجه بوده که مهم ترین آن مهاجرت پزشکان و پرستاران است. اگرچه عملکرد دولت سیزدهم در حوزه سلامت را می توان در مجموع خوب ارزیابی کرد، اما برای حرکت سریع به سمت توسعه در حوزه سلامت نیازمند تلاش بیشتری هستیم. تکمیل شبکه بهداشت و درمان کشور در تمامی سطوح باید در دستور کار قرار گیرد. کاهش تضاد منافع، استفاده حداکثری از مشارکت اجتماعی و قدرت بخش غیردولتی از جمله آنهاست. همچنین تسلط بر اقتصاد سلامت و اعتقاد به خدمات الکترونیک از مهم ترین بخش هایی است که باید در وزارت بهداشت به آن توجه شود. در این سال ها به دلیل کمبود برخی داروها، مردم مشکلات زیادی را پشت سر گذاشتند. بدیهی است که نظام سلامت را باید یکی از سه رکن مهم در دولت چهاردهم دانست.

نتیجه:

گزینه اصلی وزارت بهداشت ویژگی ها و شاخص های علمی بسیاری را در کارنامه خود دارد. او به عنوان یک پزشک و سیاستمدار ایرانی قابلیت های زیادی دارد. شاید یکی از دلایل انتخاب محمدرضا ظفرقندی به عنوان گزینه اصلی وزیر بهداشت در دولت چهاردهم، معیارهای او باشد. باید دید در صورت معرفی به مجلس می تواند از نمایندگان رای اعتماد بگیرد یا خیر.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا