سلامت خانواده

گزارش سازمان غذا و دارو برای بررسی محلول های دیالیز یک شرکت داروسازی

به گزارش خبرگزاري ايمنا و به نقل از سازمان غذا و دارو، روابط عمومي سازمان غذا و دارو در پي دستور سرپرست رييس جمهور مبني بر پيگيري فوري گزارشات در خصوص مشكلات دارويي بيماران دياليزي اعلام كرد: جزئیات بررسی دقیق نمونه های محلول دیالیز این شرکت داروسازی. جزئیات به شرح زیر است:

رئیس سازمان غذا و دارو با دستور سرپرست رئیس جمهور مبنی بر پیگیری فوری گزارش ها در خصوص مشکلات داروی بیماران دیالیزی، با حضور در کارخانه، موضوع را از نزدیک بررسی و دستورات لازم را صادر کرد.

به محض دریافت گزارشات مبنی بر شناسایی عدم انطباق در محلول دیالیز تولیدی یک شرکت، تیم کارشناسی فلزات سنگین آزمایشگاه مرجع جهت بررسی تخصصی موضوع به محل آزمایشگاه دارویی سامان مشهد اعزام شدند.

بر اساس این گزارش، با توجه به اینکه راهکارها باید از نظر اعتبار فرآیند ساخت، اعتبار استانداردها و روش های آزمایش مورد بررسی قرار گیرد؛ تعدادی از نمونه ها در محل مورد آزمایش قرار گرفتند و برای بررسی مجدد، نمونه ها در دو آزمایشگاه تخصصی دیگر مورد بررسی قرار گرفتند.

نمونه هایی با دستگاه اتمی جذب AAC که روش معمول برای اندازه گیری فلزات سنگین به ویژه آلومینیوم در محصولات مختلف است و دستگاه ICP که کمتر باعث تداخل طیفی بین فلزات مختلف و املاح مختلف می شود، مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفت. آزمایش ها بارها تکرار شد تا بتوان از سالم بودن نمونه ها مطمئن شد و یا او در مورد ماهیت ناسالم نمونه ها اظهار نظر کرد.

در نهایت بر اساس گزارش بازرسی، برخی از نمونه ها غیر منطبق و برخی از نمونه ها از نظر محتوای آلومینیوم قابل قبول بودند. با توجه به نیاز شدید این محلول در بازار، به مراجع مربوطه اعلام شد تا تعدادی از نمونه هایی که از نظر میزان آلومینیوم در سطح و سایر پارامترهای این محلول ها از نظر کیفیت قابل قبول هستند، می توانند در درمان بیماران استفاده شود. »

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا