بهداشت و درمان

گرمای شدید می تواند سلامت روان را تخریب کند

عاصم شاه، معاون اجرایی دپارتمان روانپزشکی و علوم رفتاری در کالج پزشکی بیلور در هیوستون، تگزاس، گزارش داد: «دمای شدید می‌تواند هر کسی را تحریک‌پذیر کند، اما می‌تواند برای برخی آزاردهنده باشد، به‌ویژه «افرادی که شرایط سلامت روانی دارند خیلی بدتر.”

شاه خاطرنشان کرد: گرمای بیش از حد می تواند باعث احساس خشم، تحریک پذیری، پرخاشگری، ناراحتی، استرس و خستگی شود زیرا بر سروتونین، انتقال دهنده عصبی تنظیم کننده خواب، خلق و خو و رفتار شما تأثیر می گذارد. »

آسیب پذیرترین گروه ها شامل افرادی هستند که از قبل مشکلات سلامت روانی دارند و افرادی که از الکل یا سایر مواد مخدر استفاده می کنند.

شاه در بیانیه خبری بیلور توضیح داد: “همه بیماری های روانی با گرما تشدید می شوند زیرا منجر به افزایش خستگی، تحریک پذیری و اضطراب می شود و می تواند دوره های افسردگی را تشدید کند.”

در حالی که اجتناب از گرما ممکن است امکان پذیر نباشد، شاه توصیه می کند که آب فراوان بنوشید و هنگام بیرون رفتن سر خود را بپوشانید. اگر خیلی داغ شد مقداری آب روی سرتان بریزید تا خنک شود و سعی کنید کارها را در سایه انجام دهید. اگر معمولاً بیرون قدم می زنید، سعی کنید در یک مرکز خرید یا یک فضای بزرگ دارای تهویه مطبوع قدم بزنید.

شاه گفت: “برخی از مطالعات نشان می دهد که قرار گرفتن در معرض هر بلای طبیعی آب و هوایی می تواند خطر افسردگی را تا بیش از 30 درصد، اضطراب را 70 درصد و هر دو را تا بیش از 87 درصد افزایش دهد.”

کودکان نیز از اثرات گرمای شدید مصون نیستند.

به گفته شاه، “کودکان به دلیل عدم بلوغ جسمی و شناختی، جمعیتی آسیب پذیر هستند.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا