اخبار سلامت

گردهمایی “حامیان حیات جنین ایران” برگزار شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، دومین گردهمایی دو روزه “حامیان حیات جنین ایران” با هدف ارتقای سطح دانش، مهارت و انگیزه فعالان عرصه حمایت از حیات جنین کشور برگزار شد.

اولین گردهمایی در زمستان 1400 برگزار شد و اکنون با همت شبکه مردمی نجات جان و عزم جمعی حامیان جنین، دور دوم این گردهمایی تشکیل و برگزار شد.

در روز اول گردهمایی قبل از شروع برنامه مستند «نفس» به نمایش درآمد. این مستند با همکاری مرکز نشابور و مرکز گسترش سینمای مستند تولید شده است و برای اولین بار برای حامیان جنین اکران شد.

حجت الاسلام شهاب امانتچی و حجت الاسلام رسول مزروعی با موضوع «زوایای ورود به حفاظت از جنین از منظر دینی برای حامیان حیات جنین» به ارائه مباحثات خود پرداختند.

در ادامه دکتر محمد اسماعیل اکبری در خصوص موضوع «نشانه های آغاز زندگی انسان از زمان لقاح از منظر بیولوژیکی» و جنبه های پزشکی موضوع سقط جنین به ارائه دیدگاه های خود پرداخت.

دکتر مرضیه طالبیان، متخصص و جراح زنان و دارنده بورد پریناتولوژی نیز به بررسی موضوع «بایدها و ملاحظات عدم تشخیص یا عدم تشکیل قلب» پرداخت.

دکتر صدیقه آیتی; جراح زنان و زایمان به تشریح جنبه های پزشکی سقط جنین پرداخت.

دکتر سکینه لطیفی نیز دیدگاه های خود را در خصوص «بایدها و نبایدهای مدیریت همکاری حامیان عمومی با جامعه پزشکی» برای افزایش دقت و بینش پزشکی حامیان جنین ارائه کرد.

قسمت بعدی این برنامه نمایش فیلم «زک» با موضوع سقط جنین بود که در جشنواره فیلم کوتاه تهران و جشنواره فیلم فجر مورد تجلیل قرار گرفته است. این فیلم به دلیل ویژگی‌های ارزشمندی که دارد از سوی چندین جشنواره غربی رد شده است و دبیرخانه نجات جان در نظر دارد اکران عمومی آن را تسهیل کند. نمایش این فیلم و نقد و بررسی آن با حضور کارگردان محترم جناب آقای علی خسروی انجام شد.

در روز دوم گردهمایی، حجت الاسلام والمسلمین رسول ساکی; دبیر مجمع ملی فعالان جمعیت به «چگونگی نقش آفرینی حلقه های میانی در عرصه حمایت از زندگی جنین» پرداخت و به ضرورت حضور در میدان و آوردن مردم برای حل مشکلات ملی اشاره کرد.

حجت الاسلام والمسلمین منفرد; پژوهشگر حوزه حیات جنینی و معاون راهبردی مجمع ملی فعالان جمعیتی نیز مطالبی را در خصوص «مولفه های جنبش های فراگیر مردمی و انطباق با جنبش عمومی حمایت از جنین» ارائه کرد.

سه طومار توسط دبیرخانه حمایت از زندگی جنین طراحی و به امضای شرکت کنندگان رسید. مخاطبان این سه نامه ریاست محترم جمهوری، ریاست محترم سازمان صدا و سیما و ریاست محترم قوه قضائیه در راستای تخصیص بودجه برای حمایت از جنین، تولید برنامه های رسانه ای مناسب در این خصوص و همچنین تعامل با گروه های عمومی حامی در حوزه جنین برای موارد مرتبط.

محصولات این نشست در کانال نجات جان ایتاء به آدرس https://eitaa.com/nejatezendegi بارگذاری می شود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا