سلامت خانواده

گاهی اوقات افسردگی نشانه اولیه آلزایمر است – خبرگزاری مهر ایران و جهان

سلامت جو به نقل از دارو نت، تیمی به رهبری کاترین مونرو» از بیمارستان بریگام و زنان در بوستون نوشتند: “یافته های ما از علائم افسردگی به عنوان یکی از ویژگی های اولیه بیماری آلزایمر پیش بالینی حمایت می کند.”

همانطور که محققان بوستون اشاره می کنند، علائم عصبی به ویژه افسردگی در بیماری آلزایمر رایج است. اما ارتباط دقیق بین افسردگی و آلزایمر نامشخص است.

در یک مطالعه جدید، مونرو و همکارانش میزان علائم افسردگی را در 154 نفر که در مطالعه مداوم هاروارد در مورد پیری مغز ثبت نام کرده بودند، پیگیری کردند.

همه در زمان ورود به مطالعه دارای معلولیت ذهنی بودند و داده ها بین سال های 2010 و 2022 جمع آوری شد. بیاورید تبدیل شد. این داده ها شامل نتایج اسکن PET از مغز هر بیمار هر دو تا سه سال یک بار به مدت کمتر از نه سال بود.

اسکن ها به دنبال تجمع پلاک های پروتئینی هستند آمیلوئید آنها در بافت های مغز بودند که نشانه بیماری آلزایمر است.

گروه مونرو گزارش داد که در میان افراد با علائم افسردگی خفیف یا بدون علائم افسردگی در ورود به مطالعه، افزایش علائم افسردگی با اقلام تعهدی اولیه آمیلوئید مربوط به نواحی مغز درگیر در کنترل عاطفی بود.

آنها اشاره می کنند که این ارتباط بین افسردگی و تجمع است آمیلوئیدصرف نظر از اینکه مشکلات حافظه یا تفکر قبلاً ظاهر شده است یا خیر رخ می دهد.

به گفته محققان، داده های جدید به رفع برخی سردرگمی ها در مورد ارتباط بین افسردگی و بیماری آلزایمر کمک می کند.

به عبارت دیگر، افراد همیشه به دلیل مشکلات روحی مرتبط با آلزایمر افسرده نیستند، بلکه افسردگی آنها ممکن است ناشی از همین تجمع باشد. آمیلوئید رشته ای مرتبط با آلزایمر.

طبق گفته تیم مونرواین یافته ها می تواند افسردگی را به عنوان یک علامت بالقوه آلزایمر در افراد در معرض خطر شناسایی کند.

آنها خاطرنشان می کنند که تشخیص زودهنگام آلزایمر در دوره ای که داروهای جدید تأیید شده می توانند به کند کردن این بیماری کمک کنند، اهمیت بیشتری پیدا می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا