بهداشت و درمان

گام بلند محک برای تشخیص و درمان سرطان کودکان

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، مرکز جامع تحقیقات سرطان کودکان محک با هدف ارتقای سطح دانش پزشکان متخصص محک در زمینه سرطان کودک، نشست های «ژورنال کلاب» را در دستور کار خود قرار داده است. دستور کار از 1402; جلساتی که گزارش آن جهت بررسی و اظهار نظر به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارسال می شود.

در جلسات ژورنال کلاب که با حضور پزشکان، متخصصان و پژوهشگران برگزار می شود، آخرین دستاوردها و مقالات ارائه شده در زمینه سرطان کودک توسط یکی از همکاران ارائه و با حضور سایر مخاطبان مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

تشکیل هسته های علمی در بخش های مختلف مرکز تحقیقات جامع سرطان کودکان محک، ایجاد زمینه تبادل نظر بین کارشناسان داخلی و خارجی محک، شناسایی توانمندی های موجود در درمان سرطان کودکان، برقراری ارتباط و همکاری با دانشگاه ها و سایر مراجع علمی، به اشتراک گذاری ظرفیت های موجود. ارتقای سطح کیفی پروژه های تعریف شده با نقد و ارزیابی در گروه تخصصی، گسترش و تولید دانش و نوآوری برای درمان سرطان کودکان، تشویق کادر درمان به افزایش تحقیقات، افزایش مطالعات تخصصی و به روز در کادر درمانی و تعریف پروژه های مختلف در زمینه سرطان کودکان می تواند از مهمترین دلایل برگزاری جلسات ژورنال کلاب در ماهک باشد. از 14 جلسه برگزار شده در سال گذشته 3 پیشنهاد با موضوعات تخصصی در حوزه کودکان سرطانی تعریف شد.

جلسات باشگاه ژورنال به متخصصان و متخصصان کمک می کند تا مهارت های خود را بیاموزند و بهبود بخشند. همچنین این جلسات زمینه را برای ارتقای مهارت های پژوهشی و آشنایی با آخرین مقالات علمی فراهم می کند. اهمیت این جلسات و بازخوردهای دریافتی از آنها، زمینه برنامه ریزی برای برگزاری 11 جلسه در سال 1403 را فراهم کرده است.

مرکز تحقیقات جامع سرطان کودکان ماهک با برگزاری جلسات آموزشی با رویکرد درمانی چندتخصصی و ارائه برنامه های تشخیصی و درمانی به روز، سعی در ایفای نقش موثری در درمان سرطان کودکان در ایران داشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا