اخبار سلامت

گازگرفتگی جان 324 ایرانی را گرفت/ تهران رتبه اول مسمومیت با CO

جعفر میادفر در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، با بیان اینکه در فصول پاییز و زمستان 1402، 6916 نفر بر اثر گاز مونوکسید کربن مسموم شده اند، گفت: 4658 نفر به مراکز درمانی اعزام و 1934 نفر بستری شدند. . تحت درمان قرار گرفتند

وی افزود: متاسفانه در این مدت 324 نفر فوت کردند که البته تعداد فوتی ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته 17 درصد کاهش داشته است.

میادفر ادامه داد: بیشترین تعداد مسمومیت ها مربوط به استان های تهران (1159 نفر)، خراسان رضوی (698 نفر) و فارس (477 نفر) بوده است. همچنین بیشترین فوتی مربوط به استان تهران با 64 نفر، خراسان رضوی با 34 نفر و اصفهان با 28 نفر بوده است.

رئیس سازمان اورژانس کشور تصریح کرد: 52 درصد مسموم شدگان زن، 41 درصد مرد و 7 درصد نیز کودکان زیر 5 سال بودند.

میادافر گفت: 86 درصد مسمومیت با گاز منوکسید کربن در اماکن مسکونی، 3 درصد در مراکز صنعتی و کارگاهی، 2 درصد در خودروها، 2 درصد در مراکز تجاری، 2 درصد در چادر و 5 درصد در سایر اماکن رخ داده است.

رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه 78 درصد مسمومیت ها در منازل مسکونی به دلیل نقص در لوله کشی آبگرمکن و بخاری است، هشدار داد: مونوکسید کربن گازی بی رنگ و بی بو است که ممکن است افراد متوجه مسمومیت با آن نشوند که چرا مرگ ناشی از آن است. خفگی با گاز مونوکسید کربن را مرگ خاموش می نامند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا