سلامت خانواده

کووید 19 احتمال ابتلا به سندرم خستگی مزمن را افزایش نمی دهد – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

سلامت جو به نقل از سلامتی D News، محققان گزارش دادند که میزان سندرم خستگی مزمن در بین افراد مبتلا به کووید و افرادی که به برخی بیماری‌های دیگر مبتلا هستند یکسان است.

نتایج نشان می دهد که حدود 3 تا 4 درصد از افرادی که به کووید مبتلا می شوند از سندرم خستگی مزمن رنج می برند.

به گفته محققان این بیماری که به طور رسمی به عنوان آنسفالومیلیت این بیماری که به عنوان سندرم خستگی مزمن/میالژیک (ME/CFS) نیز شناخته می‌شود، یک بیماری طولانی‌مدت است که با خستگی شدید، مشکل در تفکر و سایر علائمی که تأثیر منفی عمیقی بر زندگی روزمره دارند، مشخص می‌شود.

دکتر “جوان مورها” یکی از محققین ارشد و استاد پزشکی در گروه تحقیقات داخلی عمومی دانشگاه ده آنجلسوی گفت: احتمال ابتلا به ME/CFS در افراد مبتلا به کووید-19 بیشتر از افراد مبتلا به سایر بیماری‌های حاد نیست.

مورها وی افزود: با این حال، شیوع 3 تا 4 درصدی ME/CFS پس از یک بیماری حاد کووید-19 بار بسیار بالایی را بر جامعه و سیستم مراقبت های بهداشتی تحمیل می کند.

محققان خاطرنشان کردند که هیچ درمان شناخته شده یا علت قطعی برای سندرم خستگی مزمن وجود ندارد. با این حال، بسیاری از کارشناسان گمان می کنند که این بیماری ممکن است به عفونت مرتبط باشد، زیرا بسیاری از آنها پس از یک بیماری کوتاه علائم ME/CFS را ایجاد می کنند.

برای این مطالعه، محققان داده‌های 4700 نفر را که علائم شبه کووید را بین دسامبر 2020 تا آگوست 2022 تجربه کرده بودند، تجزیه و تحلیل کردند.

نتایج نشان داد که میانگین درصد بیمارانی که در طی سه ماه پس از بیماری خود خستگی مزمن را تجربه کردند برای کسانی که تست کووید مثبت داشتند 3.4 درصد و برای کسانی که آزمایش آنها منفی بود 3.7 درصد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا