سلامت خانواده

کودکان محله های پر سر و صدا بیشتر در معرض اضطراب هستند – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

سلامت جو به نقل از دارو نت، تیمی که توسطجوان نیوبوری“، از دانشکده پزشکی بریستول بریتانیا، نوشت: قرار گرفتن در معرض آلودگی صوتی در دوران کودکی و نوجوانی می تواند با افزایش استرس و اختلال در خواب، اضطراب را افزایش دهد.

در این مطالعه، تیم تحقیقاتی داده‌های حاصل از مطالعه والدین و کودک را بررسی کرد که سلامت کودکان متولد شده در انگلستان را بین سال‌های 1991 تا 1993 دنبال می‌کرد.

در مجموع 9065 نفر اطلاعاتی در مورد سلامت روان خود تا بزرگسالی ارائه کردند. از هر 5 نفر یک نفر سابقه روان پریشی، 11.4 درصد افسردگی و 9.7 درصد اضطراب را گزارش کرده است.

به گفته محققان، کودکانی که در دوران کودکی یا نوجوانی در محله های خود در معرض آلودگی صوتی قرار داشتند، با افزایش سن حدود 20 درصد بیشتر در معرض اضطراب قرار داشتند.

آلودگی هوای محله نیز یک عامل خطر برای مسائل مربوط به سلامت روان بود: کودکانی که هنوز در رحم مادر بودند در معرض سطوح نسبتاً بالایی از ذرات معلق (تکه‌های ریز آلودگی که وارد ریه‌ها می‌شوند)، در مقایسه با کودکانی که در معرض تماس نبودند، 11 درصد بودند. . آنها بیش از دیگران با احتمال روان پریشی و 10 درصد خطر افسردگی مواجه بودند.

ممکن است دلایل قوی پشت تاثیر صدا بر ذهن در حال رشد وجود داشته باشد. گروه نیوبوری این نظریه بیان کرد که علاوه بر کاهش نیاز کودکان به خواب، سر و صدای محله می تواند بر شناخت کودک تأثیر بگذارد، که می تواند با تأثیر بر تمرکز در طول سال های مدرسه، اضطراب را افزایش دهد.

تیم بریتانیایی می‌گوید: «در مورد آلودگی هوا، سموم استنشاق شده توسط مادر در دوران بارداری می‌تواند بر رشد گسترده مغز که در جنین و در دوران نوزادی رخ می‌دهد، تأثیر بگذارد.

نیوبوری وی افزود: قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا همچنین می تواند منجر به محدود شدن رشد جنین و زایمان زودرس شود که هر دو از عوامل خطر آسیب شناسی روانی هستند.

محققان خاطرنشان کردند که اگر آلودگی هوا و آلودگی صوتی در دوران کودکی و جنینی بر مسیرهای سلامت روان تأثیر بگذارد، به حداقل رساندن این سموم می تواند تأثیری «بسیار بزرگ» داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا