سلامت خانواده

کنترل وضعیت بحرانی بیمار در اتاق عمل با هوش مصنوعی – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا سلیمی افزود: امروزه بسیاری از بیماران از دردهای بعد از جراحی و دردهای مزمن مانند دردهای ناشی از سرطان و کمردرد شکایت دارند که با تکنیک های جدید می توان به کاهش درد این بیماران کمک شایانی کرد. .

وی خاطرنشان کرد که یکی از یاران سلام شاخص رشته بیهوشی که در سال های اخیر رشد چشمگیری داشته است، حوزه مدیریت و کنترل دردهای حاد و مزمن است.

سلیمی تصریح کرد: در حال حاضر محققان در زمینه بیهوشی و مراقبت های ویژه در حال جمع آوری هستند بیاورید اطلاعات مربوط به وضعیت بحرانی بیماران حین عمل جراحی به منظور ارائه این اطلاعات به هوش مصنوعی است و انتظار می رود در آینده نزدیک هوش مصنوعی بتواند وضعیت بحرانی بیمار را در حین جراحی به متخصص بیهوشی باخبر کند و اطلاع رسانی کند. او از وضعیت بیمار زودتر خبر داد که در نجات جان بیماران بسیار موثر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه استفاده از سونوگرافی برای انجام “منطقه ای بیهوشیوی از دیگر تکنیک های نسبتاً جدید و رو به گسترشی که قرار است آخرین دستاوردهای آن در این کنگره ارائه شود، تصریح کرد: در این روش بدون نیاز به بیهوشی فرد، ماده بی حس کننده مستقیماً در اطراف عصب (مثلاً پا) قرار می گیرد. ). تزریق و آن پا کاملاً بی‌حس می‌شود که روش بسیار مفیدی برای جراحی بیماران مخصوصاً کسانی است که مشکلات قلبی دارند.

سلیمی ادامه داد: از آنجایی که متخصصان بیهوشی در روزهای برگزاری کنگره با مشکلات صنفی مانند خالی ماندن صندلی های دستیاری هوشبری و بی توجهی به این رشته مهم در کشور مواجه هستند. پانل مسائل صنفی برگزار می شود. همچنین در پانل “بیهوشی 1430” رشته بیهوشی در 30 سال آینده به تصویر کشیده خواهد شد که در این پانل متخصصان این رشته در زمینه برنامه کوچک و سیاست های رشته بیهوشی در سی سال آینده با احتساب تعداد دستیاران مورد نیاز در این زمینه به بحث و تبادل نظر می پردازند.

رئیس شانزدهم کنگره بین بین المللی بیهوشیمراقبت های ویژه و درد و همچنین بیهوشی برای جراحی قلب، اعصاب، اطفال، زنان و موضوعات جدید مانند مانیتورها (مانیتورینگ) که به بررسی وضعیت بیمار در حین عمل می پردازد از دیگر موضوعات این کنگره سه روزه است که قرار است بیش از دو هزار متخصص این رشته از سراسر کشور و 10 نفر خارجی در آن حضور داشته باشند. وی اعلام کرد که مهمانانی از کشورهای مختلف که در ویدئو کنفرانس در این کنگره شرکت خواهند کرد، شرکت خواهند کرد.

سلیمی گفت: گیمیفیکیشن(GamiFiction)، ساخت موسیقی با علاقه دریافت کنید صداهای ضربان قلب و دستگاه های اتاق عمل و برپایی جشنواره عکاسی با موضوع ثبت لحظات در اتاق عمل با هدف معرفی سختی های رشته بیهوشی از دیگر برنامه های این کنگره خواهد بود.

شانزدهم کنگره بین بین المللی بیهوشیمراقبت ویژه و درد» از تاریخ 16 تا 18 آبان 1403 در تالار ابوریحان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می شود.

ضمن اینکه در این کنگره شاهد برپایی نمایشگاه تجهیزات اتاق عمل و واحدهای مراقبت ویژه خواهیم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا