اخبار سلامت

کنترل حلال بودن اقلام سلامت محور در وزارت بهداشت

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، حسین رستگار با اشاره به معنای کلمه حلال گفت: کلمه حلال به معنای مجاز و حرام به معنای غیر مجاز است و حوزه عبادت حلال ساحت مستقیم خداوند است و هیچکس نمی تواند. از محدوده فرمان فراتر بروید تا سخت گیری کنید. خدا بیرون بیاید و حرمت و حرمتی را که دستور خداست حرکت دهد.

رئیس مرکز تحقیقات غذا و داروی حلال کشور ورود به این حوزه را جسارت و دقت می طلبد و افزود: هدف از تشکیل مرکز تحقیقات ملی حلال، ارائه نظرات کارشناسی و پیگیری موضوعات مرتبط با حوزه فرآورده های حلال است. و راه حل محصولات سلامت محور یکی از شاخص های اصلی سلامت محصولات است که توسط این مرکز بررسی می شود.

رستگار به دیدگاه اسلام در این زمینه اشاره و تصریح کرد: اسلام از جمله ادیانی است که علاوه بر حلال و حرام بودن برخی مواد غذایی و بهداشتی که در همه ادیان وجود دارد، بیان می کند آنچه برای سلامتی انسان مضر است حرام است. .

وی گفت: باید نسبت به حلال و حرام شناخت کامل داشته باشیم و مواظب باشیم که از این جهت آسیبی به جامعه وارد نشود.

رئیس مرکز ملی تحقیقات حلال خاطرنشان کرد: در سطح ملی و بین المللی چه از نظر علمی و فقهی و چه در حوزه های تخصصی و محتوایی راهکار سلامت محور باید کارهای زیادی انجام شود. محصولات و بیان کرد: البته در چند سال اخیر در ایران اقدامات اساسی و دانش پایه در مرکز ملی حلال به عنوان زیرمجموعه سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت و به روش ژنتیک مولکولی انجام شده است. و آنالیز ماشینی از دقیق ترین روش ها هستند و ما در این زمینه در مرز دانش هستیم.

وی با تاکید بر دقت مسئولان فنی شرکت های تولیدکننده محصولات سلامت محور در زمینه حلال گفت: مسئولان فنی باید نسبت به مستندات مربوط به کیفیت محصولات به ویژه مواد اولیه ای که وارد می شود مراقبت، پیگیری و کنترل کنند. کارخانه، به طوری که محصولات بهداشتی با تایید شاخص سلامت حلال از جمله شاخص سلامت محصولات سلامت محور باید در سطح عرضه ارائه شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا