اخبار سلامت

کمک به تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی باکیفیت

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، سید حیدر محمدی; رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه کمک به تولید محصولات باکیفیت در کشور یکی از برنامه های هدف گذاری شده در سال 1403 است، گفت: امیدواریم با کمک تولیدکنندگان و مراکز فناوری بتوانیم شعار سال را محقق کنید و شاهد افزایش تولیدی که در سال 1402 داشتیم باشیم. عمق تولید باشد.

وی بیان کرد: برنامه های بسیار خوبی در حوزه تجهیزات پزشکی مصرفی و سرمایه ای در سال 1403 داریم. در گام اول از کارشناسان و متخصصان استفاده خواهیم کرد و در کمیته های بدنه کارشناسی اداره کل تجهیزات در زمینه های مختلف از جمله ارتوپدی، قلب، چشم و موارد دیگر از کارشناسان خبره دعوت خواهیم کرد.

وی افزود: از دیگر اقدامات اساسی در حوزه تجهیزات پزشکی، تقویت زیرساخت های مربوط به تولید تجهیزات و ملزومات پزشکی است. در سال گذشته تولیدات خوبی به ویژه در حوزه شرکت های دانش بنیان داشتیم و امیدواریم در سال 1403 این تولیدات رشد چشمگیری داشته باشد. نمونه کار تجهیزات پزشکی; برخی از این شرکت ها در حال حاضر در مرحله تحقیقاتی هستند که امیدواریم محصولاتی که در مراحل پایانی کارآزمایی بالینی هستند به سرعت وارد بازار کشور شوند.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه بیمارستان ها تقریباً به تجهیزات و ملزومات پزشکی داخلی مجهز هستند، گفت: طبیعتاً در مواردی که تولیدکننده داخلی در حوزه ای فعال باشد، قطعا خرید از تولیدکنندگان مرغوب داخلی تضمین می شود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا