سلامت خانواده

کمتر نشستن از تشدید کمردرد جلوگیری می کند – خبرگزاری مهر ایران و جهان

سلامت جو به نقل از دارو با این حال، تحقیقات جدید نشان می دهد که کمتر نشستن ممکن است راه خوبی برای جلوگیری از بدتر شدن کمردرد باشد.

محققان فنلاندی دریافتند که وقتی افراد مبتلا به کمردرد در طول روز کمی کمتر می‌نشینند، درد آنها در شش ماه آینده کمتر بدتر می‌شود.

«جو نورها، سرپرست تیم تحقیقاتی دانشگاه تورکو فنلاند توصیه می کند: “اگر تمایل به نشستن بیش از حد دارید و نگران سلامت کمر خود هستید، می توانید راه هایی برای کاهش نشستن در محل کار یا اوقات فراغت بیابید.”

تیم تحقیقاتی اشاره کرد که مطالعات زیادی در مورد اثرات نشستن طولانی مدت بر سلامت کمر و کمردرد انجام نشده است.

بنابراین، آنها از 64 فرد دارای اضافه وزن یا چاق با عوامل خطر قلبی خواستند تا زمان نشستن خود را 40 دقیقه در روز کاهش دهند. همه شرکت‌کنندگان در زمان ورود به مطالعه سطحی از کمردرد داشتند.

تیم نورها به این نتیجه رسیدند که پس از شش ماه، شدت کمردرد در گروه کنترل به طور معنی‌داری بیشتر از گروه مداخله‌ای که کمتر می‌نشست، افزایش یافت.

نورها گفت: شرکت کنندگان ما بزرگسالان میانسال کاملاً عادی بودند که زیاد می نشستند، کم ورزش می کردند و اضافه وزن داشتند. این عوامل نه تنها خطر کمردرد را افزایش می دهند، بلکه بیماری های قلبی عروقی را نیز افزایش می دهند.

مشخص نیست که چگونه تحرک بیشتر و تحرک می تواند از کمردرد جلوگیری کند.

نورها گفت: «تیم ما از MRI ​​برای بررسی عضلات پشت شرکت‌کنندگان استفاده کرد، اما مشاهده نکردیم که تغییرات کمردرد مربوط به تغییر در متابولیسم چربی یا گلوکز عضلات پشت باشد.»

نورها تاکید کرد: توجه به این نکته ضروری است که فعالیت بدنی مانند پیاده روی یا دویدن، بهتر از ایستادن ساده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا