سلامت خانواده

کمبود واکسن آنفلوانزا کاذب است – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، سید حیدر محمدی گفت: شرکت تولیدکننده واکسن آنفلوآنزا در ایران تاکنون ۱۹۵ هزار دوز از این واکسن را برای تزریق رایگان به گروه های پرخطر تحویل معاونت بهداشتی وزارت بهداشت کرده است.

وی افزود: قرار است 200 هزار دوز دیگر برای توزیع در داروخانه ها در اختیار شرکت های پخش دارو قرار گیرد. منتظر هستیم تا این شرکت واکسن های تولید شده را به زودی تحویل دهد تا در اختیار مردم قرار دهیم.

محمدی در خصوص واردات واکسن آنفلوآنزا گفت: تاکنون در مجموع دو میلیون و 100 هزار دوز واکسن تایید شده که یک میلیون و 800 هزار دوز آن وارد کشور شده و در داروخانه ها موجود است.

رئیس سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: بر اساس مشاهدات انجام شده واکسن آنفلوآنزا هم اکنون هم در شرکت های پخش دارو و هم در داروخانه ها موجود است.

محمدی افزود: 250 هزار دوز واکسن خارجی برای تزریق به گروه های پرخطر تحویل وزارت بهداشت شده است.

وی یادآور شد: مردم از طریق سامانه می توانند TTC در قسمت کمبود دارو به آدرس ttac.ir یا mobile.ttac.ir مراجعه کنید جستجو کنید انجام شد و بسته شد بیشترین داروخانه به مکان جستجو کنید واکسن آنفولانزا را انتخاب کنید و واکسن را تهیه کنید.

محمدی افزود: کارکنان بهداشتی و درمانی، افراد بالای 65 سال، کودکان 6 ماه تا پنج سال، بیماران دیابتی، قلبی عروقی، ریوی، کلیوی، افراد دارای نقص سیستم ایمنی و زنان باردار در اولویت واکسیناسیون آنفولانزا هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا