بهداشت و درمان

کمبود نداریم – خبرگزاری سلامت

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تاباناقلام محسن صادقیان) با اشاره به تولید انسولین در کشور گفت: در حال حاضر دو شرکت در حال تولید انسولین هستند و دو شرکت دیگر نیز به آنها اضافه می شود زیرا داروهای انسولین داروهای بیولوژیکی و تولید آنها محدود است.

وی در خصوص تولید داروهای بیولوژیک افزود: تولید داروهای بیولوژیک در تمام دنیا محدود است، البته ایران یکی از کشورهایی است که هم در تولید و هم در واردات این نوع دارو فعال است و مشکلی نداریم. در تامین آن

رئیس اداره کل داروها و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با بیان اینکه مشکلی برای تامین انسولین در کشور نداریم، گفت: گاهی ممکن است برخی پزشکان نوع خاصی از آن را تجویز کنند که خارجی است. برند و به دلیل اینکه در راستای حمایت از تولید است، سهم کمتری از بازار را به آنها اختصاص می دهیم، این تصور را ایجاد می کند که آن دارو در دسترس نیست.

صادقیان ادامه داد: لازم است بدانیم برای حمایت از تولید داخل، سهم بیشتری را به این بخش اختصاص می دهیم، به عنوان مثال اگر 70 درصد از سهم بازار تولید داخل باشد، 30 درصد باقیمانده مربوط به واردات خواهد بود. دارو، بنابراین وقتی برخی از پزشکان خارجی ها باید داروهای بیشتری را تجویز کنند، مقدار محدود داروهای وارداتی به تنهایی پاسخگوی نیاز بیماران نیست.

وی با تاکید بر اینکه در راستای حمایت از تولید داخل دارو، سهم بازار این بخش بیشتر است، خاطرنشان کرد: در بسیاری از موارد بیماران با مراجعه به اولین داروخانه و عدم دسترسی به دارو از یافتن داروی خود ناامید می شوند. آنها ساختمان را ترک می کنند. آن را روی کمبود گذاشتند.

رئیس اداره کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو افزود: بارها به مردم استفاده کننده از سامانه اعلام کرده ایم. Titek آنها می توانند داروی خود را از نزدیکترین داروخانه در محل کار یا منزل تهیه کنند و پس از اطمینان از موجود بودن آن، به آنجا رفته و داروی خود را تهیه کنند، بنابراین افزایش اطلاعات مربوط به سامانه Titek برای اطلاع عموم از خدمات این دارو ضروری است. این سیستم

منبع: ایمنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا