اخبار سلامت

کمبود “شیرخشک” نداریم/ تأمین کافی شیرخشک برای تعطیلات نوروزی

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، پدرام پاکاین; سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:وی درباره وضعیت شیرخشک گفت: در حال حاضر شیرخشک به اندازه کافی در تمام استان های کشور وجود دارد و توزیع آن در تمامی داروخانه ها پایدار است و مشکلی برای تامین شیرخشک در ایام نوروز وجود ندارد.

وی با بیان اینکه شیرخشک برای کودکان زیر 2 سال یارانه ای است، گفت: خانواده ها می توانند با ارائه کد ملی یا شناسنامه نوزاد زیر دو سال شیرخشک را به قیمت دولتی و یارانه ای از داروخانه ها تهیه کنند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای تشکیل دولت سیزدهم و آغاز به کار وزیر بهداشت بر موضوع جوانی جمعیت تاکید شد، گفت: وزارت بهداشت ستاد فرادستگاهی تشکیل داد. در ستاد وزارت قبل از تصویب قانون جوانان جمعیت. با توجه به اهمیت فرزندآوری و درمان ناباروری یکی از محورهای این اردو بحث سلامت کودکان است.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت طی جلساتی با شورای عالی بیمه سلامت موضوع درمان رایگان کودکان را مطرح کرد و در نهایت هشتم بهمن ماه امسال با استناد به بند الف ماده 9 قانون توسعه. در برنامه های کشور، این طرح به تصویب رسید و در تمامی مراکز دولتی و دانشگاهی سراسر کشور، درمان کودکان زیر 7 سال، اعم از خدمات سرپایی و بستری در سراسر کشور، به صورت کاملاً رایگان و رایگان بود.

سخنگوی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمامی سازمان های بیمه گر پایه متعهد به اعمال تعرفه دولتی هستند که به معنای رایگان است.

راه اندازی 67 مرکز خدمات ناباروری سطح 3 در دو سال اخیر

پاکاین در خصوص جزئیات بیمه ناباروری رایگان گفت: یکی از مصوبات اردوی جوانان وزارت بهداشت، پوشش کامل درمان ناباروری بود که طی دو سال گذشته، 67 مرکز خدمات ناباروری سطح 3 و 133 مرکز سطح 2 در این زمینه فعالیت کردند. مراکز خدمات ناباروری با تاکید بر مناطق محروم کشور راه اندازی شد. بوده است

اجرای کمپین سلامت کودکان در سال آینده

سخنگوی وزارت بهداشت از اجرای کمپین سلامت کودکان در سال آینده خبر داد و افزود: در آینده طرح کمپین سلامت کودکان خواهیم داشت، سلامت کودکان برای ما بسیار مهم است. کمپین های مختلفی برای خانواده داریم و باید از سلامت درمان محور به سلامت پیشگیری محور برویم که هزینه کمتری دارد.

پاک آیین با بیان اینکه از بین رفتن سن طلایی کاشت یعنی 0 تا 4 سالگی کودک ناشنوا را در سایر مهارت های ارتباطی دچار مشکل می کند، گفت: در راستای اجرای سیاست جوانان، سال گذشته 2000 کاشت حلزون شنوایی انجام شد. برای اولین بار در کودکان ناشنوای کامل و شدید قرار گرفتند. بار در کشور به صورت رایگان کاشته شد.

وی ادامه داد: متأسفانه از آنجایی که هزینه های جراحی کاشت حلزون شنوایی بسیار بالا بود، بسیاری از خانواده ها توان پرداخت هزینه های جراحی کاشت حلزون شنوایی را نداشتند و سال ها منتظر نوبت خود بودند و با دستور وزیر بهداشت، ما این کار را انجام دادیم. صف کاشت حلزون را به صفر رساند.”

ما به دنبال پرداخت متناسب به پرستاران هستیم

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه پس از 16 سال تاخیر بالاخره طرح تعرفه خدمات پرستاری در دولت سیزدهم اجرایی شد، افزود: معتقدم هویت بخشی به حرفه پرستاری و هر خدمت پرستاری خود را دارد. تعرفه خود نوعی احترام به حوزه پرستاری است و شأن آنان است که در این دولت محقق شد. البته ما برای پرستاران مطالبه اضافه کار داریم، یعنی به دنبال افزایش نرخ اضافه کاری هستیم و هر نوع اضافه کاری به پرستاران باید متناسب با تلاش این قشر باشد.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال تعدیل پرداختی ها به پرستاران هستیم، گفت: سایر نهادهای ذیربط نیز در دست اقدام هستند. در این راستا برنامه های خوبی برای سال آینده داریم که امیدواریم بتوانیم تا حدی زحمات این مجموعه خادمان فداکار را جبران کنیم.

27 میلیون ایرانی تحت پوشش برنامه «سلامت خانواده».

پاکاین تصریح کرد: با توجه به اینکه در ابتدای دولت 12 میلیون نفر بدون بیمه سلامت بیمه رایگان می شدند، امروز هیچ فردی بدون بیمه پایه نیست. 33 میلیون نفر در قالب سیستم ارجاع رایگان در بیمارستان بستری شده اند.

پاکاین با اشاره به طرح «سلامت خانواده» در 195 شهر با اولویت سلامت بر درمان، گفت: هم اکنون 27 میلیون نفر در 10 استان تحت پوشش طرح سلامت خانواده هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت درباره اقدامات وزارت بهداشت تا پایان سال جاری گفت: طی دو سال گذشته 16 هزار تخت بیمارستانی به ظرفیت درمانی کشور اضافه شد که تولیدات داخلی بود. همچنین با رویکرد اولویت پیشگیری بر درمان، 2000 خانه بهداشت به بهره برداری رسید و 1700 خانه بهداشت نیز تا پایان دولت به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: 70 هزار کارمند شرکتی وزارت بهداشت در قالب طرح ساماندهی کارکنان دولت به کشور منتقل شدند و 25 هزار نیروی جدید استخدام شدند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا