اخبار سلامت

کمبود شدید متخصص در برخی مناطق کشور/لزوم اجرای عدالت آموزشی در نظام سلامت

به گفته گروه اجتماعی آژانس خبری TASNIM ، محمد رضا زافارغندی ، وزیر بهداشت و آموزش پزشکی ، در یک جلسه تخصصی با اعضای هیئت تخصصی کشور ، از مشارکت فعال اساتید و کارشناسان در این زمینه ، با اشاره به تکامل روند ارزیابی و تست های تخصصی قدردانی کرد. خوشبختانه ، امروز ، با استفاده از ابزارهایی مانند PMP و OSCE ، روند ارزیابی به عدالت و اندازه گیری واقعی مهارت ها منتقل شده است.

وزیر بهداشت گفت: “برای تمرین و ارزیابی مهارت های جراحی ، ما مجبور شدیم یک بازار گوسفند و کبد سبک بدست آوریم تا دانش آموزان در بافت واقعی بخیه شوند.” این تجربه نشان داده است که خلاقیت را می توان برای ارزیابی دقیق و ارزیابی مهارت ایجاد کرد.

وی تأکید کرد که عدالت آموزشی باید همراه با نیازهای سیستم بهداشتی کشور در نظر گرفته شود. تعادل بین استانداردهای آموزشی و واقعیتهای اجرایی کشور ضروری است.

وی همچنین به چالش های ناشی از افزایش ظرفیت های آموزشی تخصصی اشاره کرد و سپس خواستار افزایش تعامل بین هیئت تخصصی و وزارتخانه در سیاست گذاری شد و افزود: “ما باید از ظرفیت تابلوها برای تدوین سیاست های واقع گرایانه و علمی استفاده کنیم.” این رشته ها نه تنها باید از دیدگاه دانشگاهی ، بلکه نقش آنها در ساختار بهداشتی کشور نیز دیده شوند.

ظفرگندی به موضوع امنیت آزمون پرداخت و تأکید کرد: امنیت آزمون ها یک مسئله مهم است. یک نقص کوچک در این زمینه می تواند اعتبار کل سیستم آموزشی کشور را زیر سوال ببرد ، بنابراین دبیران هیئت مدیره باید این مسئله را با تمام وسواس نظارت کنند.

تأکید بر تقویت نقش در ارزیابی ، ارزیابی و اعتباربخشی بخشهای آموزشی

وی با اشاره به انتظارات جدید دبیرخانه اعضای هیئت مدیره ، وی افزود: “انتصاب دبیران توسط هیئت منصوب می شود و اعلامیه های زیر صادر می شود.” نقش سنتی امتحان کنندگان در طراحی سؤالات هیئت مدیره هنوز محافظت می شود ، اما در کنار آن ، ما بر نقش در تقویت نقش در ارزیابی ، ارزیابی و اعتباربخشی بخش های آموزشی تأکید می کنیم.

نفیسی از اساتید خواست تا نماینده ای را برای تشکیل کمیته ارزیابی و اعتباربخشی در هر هیئت معرفی کنند. وی همچنین بر اهمیت شرکت در سیاست های تخصصی و تخصصی سیاست گذاری تأکید کرد و از تشکیل کمیسیون سیاست در دبیرخانه خبر داد.

وی همچنین در مورد برنامه ریزی برای تعیین استانداردهای اعتباربخشی عمومی و تخصصی با همکاری دانشگاه ها صحبت کرد و گفت: “برای بورس های تحصیلی ، ساختار کمیته سیاست در حال توسعه است تا سیاست گذاران با همکاری هیئت مدیره و انجمن های علمی انجام شوند.”

آزمون هیئت مدیره در ماه سپتامبر

نفیسی زمان آزمایش های قبلی و الزامات اجرایی گواهینامه و دائر ycl المعارف تخصصی را شرح داد و اظهار داشت: گواهی کتبی و آزمون کتبی در تاریخ 6 سپتامبر برنامه ریزی می شود و روند طراحی سؤالات از 22 اوت آغاز می شود. نتایج نهایی در اواسط اکتبر اعلام شده و سپس روند تکمیل ظرفیت رشته های تخصصی ، استخدام در دانشکده و تقسیم منابع انسانی در سطح کشور ادامه دارد.

نقش اصلی هیئت های تخصصی در سیاست های آموزشی

سید جیلیل حسینی ، معاون وزیر آموزش و پرورش وزارت بهداشت و دبیر شورای پزشکی و تخصصی ، همچنین به اهمیت نقش هیئت ها در سیستم آموزش این کشور اشاره کرد و اظهار داشت: “ما تأکید می کنیم که در دوره قبل ، برنامه ریزی دقیق تر و مدیریت توسط سه هیئت های اصلی ارزیابی اصلی و تخصصی انجام می شود.

وی افزود: “لازم است تابلوها نقشه راه 10 ساله خود را برای نقشه راه 10 ساله ترسیم کنند.” این نقشه باید شامل بررسی محتوای آموزشی ، حذف بخش های غیر ضروری ، طراحی برنامه های جدید و ترویج ساختارهای موجود باشد.

حسینی همچنین بر موقعیت ویژه هیئت مدیره در تست های تخصصی تأکید کرد و گفت: اگرچه آزمایشات یکی از مهمترین وظایف هیئت مدیره است ، اما نقش هیئت مدیره نباید محدود به آزمون سالانه باشد. انتظار می رود که این هیئت با استفاده از ظرفیت انجمن های علمی ، چهره های برجسته و متخصصان در هر رشته ، به کانون رشته های تخصصی تبدیل شود و در طول سال نقش فعال تری داشته باشد.

وی افزود: همکاری هیئت ها با انجمن های علمی می تواند منجر به تقویت فعالیت های بین رشته ای و ترویج وضعیت علمی رشته ها شود. ” این تعامل باید مداوم ، هدفمند و فراگیر باشد.

حسینی به همراه وزارت بهداشت ، به رهبری وزیر بهداشت ، از حمایت کامل این مسیر خبر داد و اظهار داشت: “این وزارتخانه ظرفیت کامل خود را به تابلوها ارائه می دهد تا این مسیر تحول را به روشی مثمر ثمر انجام دهد.”

پایان پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا