اخبار سلامت

کمبود دارو در مرزها برای اربعین نداریم

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، دکتر فرشته میرزازاده با بیان اینکه به دلیل کمبود دارو در مرزهای ورودی مهران و شلمچه مشکلی وجود ندارد، اظهار داشت: سازمان غذا و دارو معاونت غذا و دارو را تعیین کرده است. روسای دانشگاه های علوم پزشکی ایلام از چند ماه گذشته برای خدمت رسانی به زائران اربعین تجهیز شده اند.

وی افزود: انواع سرم و داروهای جیره بندی شده مورد نیاز مراسم اربعین حسینی در انبار استراتژیک این معاونت ها تهیه، خریداری و نگهداری می شود و به طور مستمر در اختیار واحدهای مستقر در بیمارستان های شهید حاج قاسم سلیمانی این دو قرار می گیرد. مرزهای بین المللی .

میرزازاده گفت: داروها و ملزومات مورد نیاز داروخانه های شبانه روزی از صبح 24 مردادماه به مرزها منتقل شده و فعالیت خود را آغاز کرده اند.

وی با اشاره به خدمات شبانه روزی داروخانه مستقر در بیمارستان های مرزهای مذکور گفت: این داروخانه ها با تجویز پزشک و زیر نظر ناظر فنی داروساز خدمات خود را به صورت رایگان به زائران ارائه می کنند.

معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان غذا و دارو تصریح کرد: داروسازان، داروسازان و نیروهای داوطلب و زحمتکش معاونت غذا و داروی آبادان و ایلام به صورت مستمر در داروخانه حضور دارند تا بهترین خدمات را با بالاترین کیفیت ارائه دهند. به زائران

میرزازاده خاطرنشان کرد: سامانه انبار و تعهدی اربعین از اربعین سال گذشته آغاز شد و امسال برای اولین بار با اضافه شدن سامانه HIS بیمارستان و سامانه های بیمه سلامت و بیمه تامین اجتماعی در داروخانه شلمچه انباردار. و مسئول HIS این معاونت به طور مستمر برای ثبت ورود و خروج داروها و مواد مصرفی و ثبت نسخه در داروخانه حضور دارند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا