سلامت خانواده

کمبود این ویتامین در بدن باعث سرطان می شود

به گزارش خبرآنلاین، علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه مباحث جدیدی در حوزه تحقیقات کاربردی در صنایع غذایی در حال شکل گیری است، گفت: موسسه تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور. که دارای مصوبه مجلس شورای اسلامی است می تواند به عنوان یک نهاد فعالیت کند. اقدامات مستقلی در زمینه غذا در کشور داشته باشیم.

مهر در خبری نوشت: وی با بیان اینکه موسسه تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور متعلق به محققان و مردم است، افزود: انتظار می رود این مرکز در سطح ملی دیده شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: با توجه به مسائل مختلف ملی، فرهنگی، اقلیمی و اقتصادی، صنایع غذایی کشور نیازمند مداخلات و سیاست گذاری در سطح ملی است.

زالی با اشاره به سیاست های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری تاکید کرد: این موضوع یکی از دستاوردهای ملی و افق های بلند ترسیم شده برای رسیدن به جامعه ای امن و سالم از نظر تغذیه است.

وی با بیان اینکه برای تامین امنیت غذایی باید با جدیت بیشتری تلاش کنیم، گفت: موسسه تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور به دلیل ویژه می تواند برنامه ای نظام مند در حوزه های علمی، پژوهشی و آموزشی در حوزه صنایع غذایی اجرا کند. بالقوه

زالی به موضوعاتی همچون ترسیم هرم، امنیت، ایمنی و بسته های غذایی با توجه به توان اقتصادی خانوار پرداخت و افزود: قاچاق مواد غذایی و مواد غذایی غیراصیل می تواند آسیب زیادی به سلامت مردم وارد کند.

وی با اشاره به اینکه نگاه به غذا باید نگاهی متفاوت داشته باشد، تصریح کرد: سونامی سرطان هایی که در دنیا در حال شکل گیری است از دالان غذای ناسالم و بی کیفیت عبور می کند.

زالی با بیان اینکه فعالیت ها و تحقیقات کاربردی انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور در زمینه های مختلف از جمله لبنیات، نان، نوشابه و سایر اقلام غذایی از متن جامعه استخراج شده است، خاطرنشان کرد: توجه بیشتر به این فعالیت ها می توان صنایع غذایی و امنیت و اصالت مواد غذایی را تضمین کرد.

وی با تاکید بر اینکه تاثیر کمبود ویتامین D بر بسیاری از بیماری ها به اثبات رسیده است، یادآور شد: ارتباط کمبود ویتامین D با سرطان سینه یا عوارض بیماران کرونا مشخص است. بنابراین باید علاوه بر تحقیقات گسترده در زمینه مشکلات تغذیه با هدف کاهش بار بیماری ها در دستور کار قرار گیرد.

زالی تاکید کرد: تحقیقات تجمیعی و هدفمند در صنایع غذایی راهکار مناسبی برای بهبود وضعیت تغذیه در کشور است.

۲۳۳۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا