سلامت خانواده

کمبودی در عرضه شیرخشک یارانه ای در قم نیست – خبرگزاری مهر ایران و جهان

هدی ابوالحسنی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: انواع شیرخشک داریم که معلول و رژیمی هستند و شیرخشک رژیمی با تجویز پزشک در اختیار افراد قرار می گیرد و نوع دیگر شیرخشک کامپیوتری است که بر اساس تجویز پزشک متخصص و برای درمان تغذیه جیره بندی می شود. کودک در اختیار خانواده ها قرار می گیرد و نوع چهارم شیرخشک یارانه ای است E به کودکانی که از شیر مادر محروم هستند داده می شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در روزهای اخیر دو برند شیرخشک تولید نمی شد که به همین دلیل عرضه شیرخشک در بازار کاهش یافت. اما از ابتدای هفته جاری تولید و توزیع این دو برند از سر گرفته شد.

وی تصریح کرد: بین مواد اولیه و فرمول شیرخشک تفاوت محسوسی وجود دارد سلام شیرخشک معمولی وجود ندارد و خانواده ها در صورت نداشتن برند شیرخشک می توانند از مارک های دیگر استفاده کنند.

ابوالحسنی بیان کرد: شیرخشک یارانه ای E در استان قم مشکلی وجود ندارد و ذخیره چهار ماهه داریم و ممکن است در مقطعی شیرخشک رژیمی معمولی کمبود داشته باشد که در اسرع وقت جایگزین خواهد شد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: طی یک ماه 10 شیرخشک معمولی یارانه می شود. E در طول یک سال به نوزادان داده می شود.

وی با بیان اینکه امروزه کمبود داروهای ایرانی وجود ندارد، گفت: کمبود برخی برندهای دارویی خارجی در مقاطعی وجود دارد که با جایگزینی داروهای ایرانی می توان این کمبود را جبران کرد. را دنبال می کند

ابوالحسنی گفت: در مورد داروهای خاص برخی از آنها تا 90 تا 100 درصد تحت پوشش بیمه قرار می گیرند که از این طریق در اختیار بیماران قرار می گیرد.

وی بیان کرد: ممکن است برخی داروخانه ها به دلیل عدم درخواست برخی داروها را نداشته باشند و این به معنای کمبود دارو نیست و مردم می توانند از سامانه استفاده کنند. Titek برای تهیه دارو نوع دارو و آدرس داروخانه ها را ببینید و به آنها مراجعه کنید.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین بیان کرد: مکمل ها مشمول بیمه نیستند و گاهی افراد در صورت داشتن بیمه تکمیلی می توانند هزینه های خود را در این زمینه دریافت کنند.

ابوالحسنی افزود: دو داروخانه منتخب در استان قم عرضه کننده داروهای مخدر هستند که با تجویز پزشک انجام می شود. ضد بیوتیک می بینم همچنین بدون تجویز پزشک در دسترس نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا