سلامت خانواده

کلید آموزش عمومی برای پذیرش کودکان اوتیسم در جامعه – آژانس خبری مهر | اخبار ایرانی و جهانی

آژانس خبری مهر ، گروه استان ها ، حبیبه احسان: یوییسم این یکی از اختلالات رشد عصبی است که بر تعاملات اجتماعی ، مهارت های ارتباطی و رفتار فرد تأثیر می گذارد.

این اختلال به نام “اختلال طیف یوییسمهمچنین مشخص شده است که در سالهای اخیر ، با افزایش آمار شناسایی ، توجه بیشتری از سوی متخصصان و خانواده ها به خود جلب کرده است. با وجود آگاهی صورت رشد هنوز در مسیر شناسایی ، درمان و پذیرش اجتماعی چالش های بسیاری دارد.

کودکان مبتلا به اختلال یوییسم معمولاً در برقراری ارتباط ، درک احساسات دیگران و پاسخ دادن به محرکهای محیطی ، که اگر در یک محیط ناآشنا یا ناخودآگاه اداره نشود ، می تواند منبع اضطراب ، خستگی و انزوا اجتماعی باشد نه تنها برای کودک بلکه برای خانواده خود نیز مشکل وجود دارد.

در این میان ، آموزش مناسب و تخصصی به عنوان یکی از مؤثرترین ابزارها برای کاهش چالش های این اختلال شناخته می شود. آموزش هایی که متناسب با سطح و نیازهای کودک باشد می تواند توانایی های فردی را افزایش دهد ، مهارت های ارتباطی را افزایش داده و رفتارهای ناسازگار را کاهش دهد. این آموزش نه تنها کیفیت زندگی طیف کودکان یوییسم آنها باعث آرامش نسبی خانواده ها می شوند و امید به آینده را افزایش می دهند.

با توجه به نقش حیاتی آموزش در توانمندسازی کودک یوییسمتأسیس مراکز تخصصی و مدارس ویژه ، به ویژه در شهرهای کوچک ، می تواند نقش اساسی در حمایت از این کلاس و خانواده های آنها داشته باشد. تجربه موفق Quchan در راه اندازی مدرسه یوییسم یکی از نمونه های قابل توجه این است.

با مداخلات به موقع برخی از کودکان یوییسم آنها به استقلال می رسند

سومایه رجابپور ، روانشناس کودک در گفتگو با خبرنگار مهر ، با اشاره به اهمیت تأمین نیازهای آموزشی برای کودکان مبتلا به اختلال یوییسم او گفت بچه ها یوییسم آنها به طور کلی به سه سطح طبقه بندی می شوند. کودکان در سطح 1 در شکل و گفتار مطلوبی قرار دارند ، اما در مهارت های اجتماعی مشکل دارند.

“متأسفانه ، بسیاری از این کودکان در مدارس عادی ثبت نام می کنند ، در حالی که این محیط ها برای آنها مناسب نیستند و حتی ممکن است به آنها منجر شود. بازپا تحصیلات خود را دریافت کنید.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال ، یک کودک باهوش ممکن است به دلیل حساسیت به سر و صداهای بلند یا محیط های شلوغ قادر به زنده ماندن در کلاس نباشد و به رفتارهایی مانند جیغ پاسخ دهد.

رجابپور بر لزوم افزایش آگاهی عمومی از این اختلال تأکید کرد یوییسم اظهار داشت: یکی از اعتقادات اشتباه این است که والدین علائم اصلی یوییسم آنها نادیده می گیرند. به عنوان مثال ، اگر کودک در سن شش ماهگی چند کلمه صحبت کند و سپس سخنرانی خود را از دست بدهد ، برخی از افراد می گویند پسران دیر شده اند و این طرز فکر باعث می شود زمان مداخله طلایی بین سنین 2 تا 5 سال از دست بدهد.

روانشناس کودک ادامه داد: برخی فکر می کنند یوییسم این درمان نشده است ، اما با مداخلات به موقع مانند گفتاردرمانی و کاردرمانی ، بسیاری از کودکان می توانند به سطح استقلال برسند.

او همچنین به دلیل مشکلات خانواده های دارای فرزند است یوییسم وی خاطرنشان کرد: درمان این اختلال یک فرایند طولانی ، پرهزینه و ناامید کننده است که خانواده ها باید بین جلسات درمانی بی شماری از جمله گفتاردرمانی و کاردرمانی سفر کنند. در شهرهای کوچک مانند کوچان ، فقدان مراکز تخصصی این مسیر را دشوارتر می کند و برخی از خانواده ها مجبور به مهاجرت به شهرهای بزرگتر هستند.

رجابپور با اشاره به افتتاح مدرسه یوییسم وی در کوچان گفت: ایجاد این مدرسه علیرغم معلمان تحصیل کرده ، کتابهای ویژه و محیط مناسب ، شاهد پیشرفت بسیاری از دانش آموزان بود ، حتی در سطح دو و سه شاهد پیشرفت بسیاری از دانش آموزان بود. یوییسم ما خواهیم بود

روانشناس کودک گفت: “یکی از نگرانی های اصلی والدین ، ​​آینده فرزندان آنها است و مسئولیت مراقبت از این کودکان پس از مرگ را بر عهده خواهد داشت.”

وی خاطرنشان كرد كه تغییر دیدگاه جامعه به كودكان یوییسموی گفت: “وقتی مردم توانایی این کودکان را می بینند ، مانند کودکانی که قرآن را می خوانند یا در زمینه های هنری استعداد دارند ، نگرش ها تغییر می کنند.” طراحی فضاهای عمومی مناسب و ایجاد فرصت های شغلی حمایتی می تواند راه را برای استقلال اجتماعی آنها هموار کند.

اولین قدم برای اطلاع رسانی یوییسم در کوچان برداشته شد

آکرام خلییلی ، رئیس انجمن حمایت از کودکان شهرستان کوچان ، از اولین برنامه آگاهی یوییسم امسال ، وی اعلام کرد و گفت: هدف اصلی این کارگاه آشنایی با کارشناسان و مقامات بهداشت ، به ویژه مراقبان بهداشت است. ماما مراکز بهداشت شهری با علائم اولیه یوییسم بود

رئیس انجمن حمایت از کودکان شهرستان کوچان تأکید کرد که این افراد بیشترین رابطه را با خانواده ها و فرزندان زیر چهار سال دارند. پیری یوییسم حیاتی ، افزود: این کارگاه تعاملی و عملی بود و شرکت کنندگان در کلاس هایی که از نزدیک برای آموزش کودکان مبتلا به فرزندان مبتلا به فرزندان شرکت می کردند ، شرکت می کردند. یوییسم در مدرسه ویژه این کودکان در کوچان دیده می شدند.

وی این حضور میدانی را به عنوان نگاهی دقیق تر به ظرفیت های شهر توصیف کرد و گفت: در سالهای اخیر ، سعی شده است علاوه بر آموزش کودکان ، چه از طریق مشاوره ، پیگیری اداری و حتی با کمک نیکوکاران ، خانواده ها را نیز آموزش دهد.

خلیله بابیان ، که باید از بالای هرم شروع کند ، گفت: “کارشناسان ارزیابی آموزش ، مقامات بهداشتی و کارشناسان در صدر تشخیص هستند و اگر تفاوت بین آنها باشد یوییسمسوءاستفاده ، تأخیر در گفتار یا سایر اختلالات توسعه ، می تواند او را در شش سالگی به مسیر آموزشی صحیح سوق دهد.

رئیس انجمن حمایت از كودكان ایالت كوچان ، با اشاره به اینكه تغییر در جامعه باید شروع به افزایش شناخت عمومی معلولیت كند ، تأكید كرد: خانواده ای كه از این نوع اختلال آگاه هستند ، پذیرش آسان تر خواهد بود و با چالش های روانی و اجتماعی كمتر روبرو خواهد شد ، اما ما باید ذهنیت جامعه را نسبت به معلولیت تغییر دهیم.

2 کودک مبتلا به اختلال را شناسایی کنید یوییسم در کوچان

ماتزا Tornikiرئیس دفتر رفاه Quchan در مصاحبه با خبرنگار Mehr ، با اشاره به تشکیل چهار مورد توانبخشی در این زمینه یوییسم در شهر ، خدمات ارائه شده به این گروه از جامعه تحت پوشش بازنشستگی ، پرستاری ، معیشت و حتی سازگاری محل زندگی قرار می گیرد.

رئیس دفتر رفاه کوچان یادآوری می کند که در حال حاضر چهار دانش آموز در مدرسه وجود دارد یوییسم این شهر در حال مطالعه و یادگیری آموزش است و می افزاید: مهمترین مأموریت سازمان رفاه برای کودکان یوییسم این می تواند افزایش آگاهی جامعه در برخورد با این کودکان و خانواده های آنها باشد.

وی ادامه داد: “تمام تلاش های رفاهی این است که سطح اختلال را در همان سطح حفظ کنیم یا با تمرینات ارائه شده سطح اختلال را افزایش ندهید و حتی سطح اختلال را پایین بیاورید.”

Torniki اظهار داشت که کودکان مبتلا به اختلال یوییسم هزینه هایی مانند کاردرمانی ، گفتاردرمانی و مشاوره وجود دارد که بخشی از هزینه خانواده ها در این زمینه را ارائه می دهد.

رئیس دفتر رفاه Quchan از 5 جزوه درباره یوییسم وی تأکید کرد و تأکید کرد: این اقدام با هدف تقویت دانش عمومی جامعه در مورد خصوصیات ، نیازها و روشهای ارتباط با افراد مبتلا به اختلال انجام می شود. یوییسم انجام شده

وی حاوی جزوه های توزیع شده در مورد دانستن علائم اصلی است یوییسمروش های تعامل با افراد مبتلا به این اختلال و همچنین معرفی منابع حمایتی برای خانواده ها و خاطرنشان کرد: “چنین اقداماتی برای ایجاد یک جامعه فراگیر و قابل قبول در مواجهه با طیف.” یوییسم کمک می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا