اخبار سلامت

کشورهای عربی به راحتی پرستاران خوزستانی را جذب می کنند!

علیرضا گچکوبان در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، با بیان اینکه استان خوزستان با کاهش تعداد پرستاران مواجه است، اظهار داشت: در حال حاضر در تامین نیروی انسانی در کل کشور با مشکل سختی مواجه هستیم. زمانی نسبت پرستار به ازای هر تخت بیمارستانی در استان خوزستان 0.63 بود، اما در حال حاضر به 0.5 کاهش یافته است، یعنی کمتر از یک پرستار به ازای هر تخت بیمارستانی.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که در استان خوزستان با آن مواجه هستیم علاوه بر مشکل تامین نیرو، مهاجرت کادر پرستاری به خارج از کشور است. کشورهای حاشیه خلیج فارس به راحتی پرستاران ما را که زبان عربی می دانند بدون هیچ مشکلی و تنها با یک آزمون جذب می کنند! در کشوری مانند عمان حقوقی که به پرستاران ایرانی ارائه می دهند نزدیک به 10 برابر حقوقی است که پرستاران در کشور دریافت می کنند و مسکن مناسب و امکانات رفاهی دیگر را نیز برای آنها فراهم می کنند.

گچکوبان ادامه داد: در سال های گذشته میزان جذب پرستار مطلوب و مطابق با زیرساخت های موجود نبوده است. خوزستان از نظر زمان و میزان نیروی کار و اضافه کاری پرستاران یکی از کمترین پرداخت ها را دارد.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری خوزستان با بیان اینکه نگهداری نیروی انسانی در استان خوزستان به دلیل شرایط اقلیمی بسیار سخت است، خاطرنشان کرد: در این استان هیچ مزیتی برای پرستاران وجود ندارد، بنابراین پرستارانی که دوره آموزشی خود را به پایان می رسانند. در این استان یا در این استان در حال تحصیل در استان هستند و پس از اتمام تحصیل به سایر شهرها و استانها اعزام می شوند.

انتهای پیام/+

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا