سلامت خانواده

کشنده ترین غذای جهان / عکس – خبرآنلاین

نادیا زکالوند: “Koipela” سالاد محبوب مردم لائوس و منطقه آیسان تایلند است که از ترکیب ماهی خام له شده، آب لیمو، گیاهان معطر و ادویه ها تهیه می شود. شاید حدس بزنید که ماهی خام موجود در این سالاد مشکل ساز است، اما در واقع انگلی که در این ماهی زندگی می کند، افراد را در معرض خطر مرگ قرار می دهد.

این ماهی که در آب شیرین رودخانه مکونگ زندگی می کند اغلب به کرم های نواری انگلی آلوده است. این انگل ها عامل یکی از تهاجمی ترین سرطان های شناخته شده در انسان یعنی سرطان مجرای صفراوی هستند. این سرطان تنها در تایلند سالانه 20000 نفر را می کشد.

به گفته «نارونگ خونتیکئو» جراح کبد از دانشگاه خونکین تایلند در سال 2017، هیچکس نمی داند که مصرف این ماده غذایی باعث ابتلای فرد به سرطان مجرای صفراوی می شود و به خاطر همین غذا، مانند برگ های درخت به سرعت می میرند. .

این جراح که پدر و مادر خود را به دلیل مصرف طولانی مدت این ماده غذایی و سرطان ناشی از آن از دست داده است، چند سالی است که به مناطق روستایی شمال شرق تایلند (مناطق بومی کویپلا) سفر می کند و به مردم در مورد خطرات ناشی از آن آموزش می دهد. این غذای ارزان اما بسیار خطرناک او انجام می دهد.

کشنده ترین غذای دنیا/ عکس

این جراح می گوید، نمی توان افراد مسن را که این غذای سنتی را دوست دارند، ترغیب کرد که این غذا را کنار بگذارند یا ماهی بپزند، اما حداقل نسل جوان خطر مصرف «کویپلا» را درک خواهد کرد. مصرف حتی یک وعده از این غذا ممکن است باعث سرطان مجرای صفراوی شود.

منبع:

odditycentral

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا