سلامت خانواده

کشف یک داروی امیدوارکننده حمله قلبی

تحقیقات جدید دانشمندان بهداشت دانشگاه ویرجینیا (UVA) که به دنبال داروهایی هستند که می‌توانند بافت قلب را پس از حمله قلبی بازسازی کنند، می‌گویند تلاش‌های آنها امیدوارکننده است و ممکن است به گزینه‌های درمانی آینده منجر شود.

ایسنا در خبری نوشت: این تیم به سرپرستی جف ساسرمن پیش از این روشی را برای شناسایی داروهایی ابداع کرده بودند که می‌توانند کاردیومیوسیت‌های جدیدی بسازند که سلول‌های قلبی مسئول پمپاژ خون هستند.

محققان در مطالعه جدید خود، پنج مورد از 30 ترکیبی را که در ابتدا شناسایی کردند، تجزیه و تحلیل کردند تا مشخص کنند که این ترکیبات تا چه اندازه قلب را بازسازی می کنند، که می تواند به جایگزینی بافت آسیب دیده قلب کمک کند.

یک درک جدید

دانشمندان می گویند که به درک جدیدی از نحوه عملکرد این ترکیبات در سلول های قلب دست یافته اند که در تولید داروهایی برای درمان یا معکوس کردن آسیب قلبی و نارسایی قلبی بسیار ارزشمند خواهد بود.

این وضعیت بالقوه کشنده بیش از پنج میلیون آمریکایی را تحت تاثیر قرار می دهد.

ساسرمن از دپارتمان مهندسی زیست پزشکی دانشگاه ویرجینیا، که یک برنامه مشترک بین دانشکده پزشکی و دانشکده مهندسی و علوم کاربردی است، می‌گوید: «وقتی پس از حمله قلبی، قلب و عروق را از دست می‌دهید و زخمی ایجاد می‌کنید، معمولاً راه برگشتی وجود ندارد. این ترکیبات در پتانسیل خود برای تولید کاردیومیوسیت‌های جدید برای بازسازی قلب نوید نشان داده‌اند.

برگشت ناپذیر و اغلب کشنده

نارسایی قلبی زمانی رخ می دهد که قلب توانایی پمپاژ خون کافی برای رفع نیازهای بدن را از دست می دهد که منجر به ضعف، خستگی، تنگی نفس، تجمع مایع در ریه ها و سایر علائمی می شود که کیفیت زندگی بیماران را از بین می برد و غیر قابل برگشت است. و اغلب کشنده است.

حملات قلبی و سایر شرایطی که به بافت قلب آسیب می زند می تواند باعث نارسایی قلبی شود.

پزشکان نمی توانند این آسیب را ترمیم کنند زیرا بدن در مدت کوتاهی پس از تولد، ساختن کاردیومیوسیت ها را متوقف می کند.

اکنون ساسرمن و تیمش مشتاق یافتن داروهایی هستند که بتواند این خط تولید طبیعی را دوباره راه اندازی کند.

30 ترکیب جدید

محققان دانشگاه ویرجینیا با همکاری دانشمندان شرکت داروسازی AstraZeneca رویکرد سنتی مشاهده سلول‌های زنده را با میکروسکوپ با الگوریتم‌های پردازش تصویر پیشرفته ترکیب کردند.

این رویکرد به آنها اجازه داد تا 30 ترکیبی را شناسایی کنند که تولید کاردیومیوسیت را در ظروف کشت آزمایشگاهی القا می‌کنند.

در حالی که دانشمندان امیدوار بودند، آنها نیاز به درک بهتر اثرات این داروها و چگونگی تحریک تولید کاردیومیوسیت داشتند. بنابراین آنها پنج ترکیب را انتخاب کردند که روی اهداف سلولی مختلف عمل می کنند و به دنبال یافتن پاسخ بودند.

تست کنید

دانشمندان هنوز در حال تعیین چگونگی عملکرد این ترکیبات هستند، زیرا آنها پروتئین های غیر مرتبط با مطالعات قبلی تولید قلب را هدف قرار می دهند.

برای دستیابی به یک دید وسیع تر، محققان بیان همه ژن ها در ژنوم و مجموعه بزرگی از پروتئین ها را بررسی کردند.

آنها با استفاده از فناوری یادگیری ماشین، داده ها را به یک شبکه متصل کردند تا اثرات آبشاری این ترکیبات را توضیح دهند.

در نهایت، آن‌ها دریافتند که داروها به روش‌های مشابهی برای تقویت تولید بافت‌های قلبی عروقی کار می‌کنند و این کار را بدون سمیت انجام می‌دهند، که نشانه امیدوارکننده‌ای است.

این بینش های جدید دانشمندان را به ترجمه کارهای آزمایشگاهی خود به درمان های جدید نزدیک تر می کند.

ساسرمن می‌گوید بر اساس این نتایج، ما اکنون داده‌ها را در یک مدل محاسباتی در مقیاس بزرگ تولید قلب و همچنین ترکیبات انتخابی در مدل‌های حیوانی آزمایش می‌کنیم.

وی افزود: به طور معمول توانایی ما برای تولید کاردیومیوسیت های جدید مدت کوتاهی پس از تولد از بین می رود. امیدوارم روزی این داروهای جدید بتواند این ظرفیت بازسازی را برای درمان حملات قلبی بازگرداند.

۲۳۳۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا