سلامت خانواده

کشف سرب، آرسنیک و سایر فلزات سنگین در تامپون قاعدگی زنان

به گزارش یورونیوز، اقدام سازمان غذا و داروی ایالات متحده پس از انتشار یک مطالعه راهنمای کوچک در ماه ژوئیه انجام شد که مقادیر کمی آرسنیک و سرب را در تامپون های آلی و معدنی یافت. به گفته آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده، اگرچه سطوح هر دو فلز پایین بود، اما چیزی به نام سطح ایمن برای قرار گرفتن در معرض سرب وجود ندارد.

FDA در بیانیه ای در روز سه شنبه گفت که مطالعه جولای تنها وجود این فلزات را نشان داده است، اما ارزیابی نکرد که آیا این فلزات در طول استفاده از تامپون آزاد می شوند یا خیر.

علاوه بر این، این مطالعه برای آزادسازی فلزات، جذب در پوشش واژن و ورود به جریان خون در طول استفاده از تامپون آزمایشی انجام نداد.

بنابراین، سازمان غذا و داروی ایالات متحده یک بررسی مستقل از تحقیقات قبلی را سفارش داده و یک مطالعه آزمایشگاهی را برای ارزیابی فلزات در تامپون ها آغاز کرده است. مطالعه آزمایشگاهی اداره غذا و داروی ایالات متحده استفاده عادی از تامپون را برای تعیین میزان آزاد شدن احتمالی فلزات در بدن انسان شبیه سازی می کند.

در بیانیه آمده است: «ما می‌خواهیم عموم مردم بدانند که قبل از اینکه تامپون‌ها بتوانند به طور قانونی در ایالات متحده به فروش برسند، باید الزامات FDA را برای ایمنی و اثربخشی برآورده کنند. تولیدکنندگان باید محصول و ترکیبات آن را قبل، در حین و بعد از ساخت آزمایش کنند.

فلزات سنگین در تامپون

مطالعه جولای 30 تامپون از 14 مارک مختلف را که از خرده فروشان بزرگ و فروشگاه های آنلاین در ایالات متحده، بریتانیا و یونان خریداری شده بودند، آزمایش کرد. محققان در تحقیقات خود از روش مطالعه کورکورانه استفاده کردند، به این معنی که مارک تامپون های آزمایش شده را نمی دانستند.

به گفته کاترین شیلینگ، نویسنده ارشد این مطالعه و استادیار علوم بهداشت محیط در دانشکده بهداشت عمومی میلمن دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک، در این رابطه، محققان توضیح دادند که «16 فلز سنگین آرسنیک، باریم، کلسیم، کادمیوم ، کبالت، کروم، مس، آهن آنها منگنز، جیوه، نیکل، سرب، سلنیوم، استرانسیم، وانادیم و روی را آزمایش کردند.

دکتر شیلینگ به سی ان ان گفت: «ما به طور متوسط ​​100 نانوگرم سرب و 2 نانوگرم آرسنیک در هر گرم تامپون پیدا کردیم. وی افزود: با این حال، هیچ سطح قابل شناسایی کروم و جیوه وجود نداشت که نشانه بسیار خوبی است. میانگین غلظت سرب در تامپون ها حدود 10 برابر بیشتر از حداکثر مجاز در آب آشامیدنی بود.

این مطالعه نشان داد که تامپون های ارگانیک حاوی سطوح بالاتر آرسنیک هستند، در حالی که تامپون های غیر ارگانیک دارای سطوح بالاتری از سرب هستند. شیلینگ گفت: «متوسط ​​غلظت سرب در تامپون ها حدود 10 برابر بیشتر از حداکثر میزان مجاز در آب آشامیدنی بود.

وی گفت: توجه به این نکته ضروری است که آرسنیک به هیچ وجه نباید در تامپون باشد و ما هنوز از اثرات قرار گرفتن در معرض واژینال اطلاعی نداریم زیرا اصلاً مورد مطالعه قرار نگرفته است. در عین حال، سطح ایمن قرار گرفتن در معرض سرب وجود ندارد و هر سطحی از سرب می تواند باعث مشکلات سلامت باروری در زنان شود. سطح امنی از قرار گرفتن در معرض سرب وجود ندارد و هر سطحی می تواند باعث مشکلات سلامت باروری در زنان شود. با این حال، به گفته انجمن شیمی آمریکا، وجود صرف یک ماده شیمیایی نشانه خطر یا اثر نامطلوب نیست.

اندازه گیری یک ماده شیمیایی محیطی در خون یا ادرار یک فرد معیاری برای قرار گرفتن در معرض آن است. اما این به خودی خود به این معنی نیست که ماده شیمیایی باعث بیماری یا عوارض نامطلوب می شود.

چرا باید بیشتر نگران تامپون باشیم؟

بافت واژن نسبت به سایر قسمت‌های بدن نفوذپذیرتر است، بنابراین اگر مطالعات نشان دهد که فلزات سنگین – یا مواد “مواد شیمیایی نگران‌کننده – از این محصولات به بدن نفوذ می‌کنند، می‌تواند مشکل بزرگی باشد.”

دکتر پولاک گفت: “من بیشتر نگران محصولات بهداشتی قاعدگی هستم که در داخل استفاده می شود.”

وی افزود: با این حال فعلاً دلیلی برای ترس مردم از استفاده از محصولات قاعدگی وجود ندارد، فقط توصیه می کنم در این مورد هوشیار بوده و هر تحقیق جدیدی که به دست می آید را زیر نظر داشته باشید.

تولید کنندگان تامپون و FDA توصیه می کنند که تامپون ها در شب یا بیش از هشت ساعت استفاده نشود زیرا خطر ابتلا به سندرم شوک سمی افزایش می یابد. سندرم شوک سمی یا “لخته شدن خون” یک عفونت باکتریایی کشنده است که در صورت عدم درمان می تواند منجر به نارسایی اندام و مرگ شود. تولید کنندگان تامپون و FDA توصیه می کنند که تامپون ها در شب یا بیش از هشت ساعت استفاده نشود زیرا خطر ابتلا به سندرم شوک سمی افزایش می یابد.

کارشناسان می گویند این توصیه برای هر کسی که نگران فلزات سنگین یا مواد شیمیایی موجود در محصولات بهداشتی قاعدگی است نیز صدق می کند.

توصیه های دیگر شامل شستن دست ها قبل و بعد از گذاشتن یا برداشتن تامپون برای به حداقل رساندن انتشار باکتری ها، تعویض تامپون هر چهار تا هشت ساعت و استفاده از تامپون هایی با جذب کمتر است.

FDA در وب سایت خود توصیه می کند: “اگر بتوانید تامپون را تا هشت ساعت بدون تغییر آن بپوشید، ممکن است بسیار جاذب باشد.”

علائم شوک سمی، که شامل تب شدید ناگهانی، اسهال، سرگیجه، استفراغ، یا بثورات پوستی مانند آفتاب سوختگی است، نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارد.

علاوه بر این، FDA توصیه می کند: “اگر احساس ناراحتی، درد یا سایر علائم غیرمنتظره مانند ترشحات غیرمعمول هنگام گذاشتن یا پوشیدن تامپون یا واکنش آلرژیک دارید، استفاده از تامپون را متوقف کنید.”

۴۷۲۳۶

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا