سلامت خانواده

کشف جدید در مورد مغز

به گزارش خبرآنلاین، مطالعات قبلی عملکرد تست های حافظه پس از چرت زدن و پس از دوره های بیداری یا کم خوابی را بررسی کرده اند و یافته ها نشان داده است که خواب برای حافظه و یادگیری حیاتی است و به تبلور تجربیات جدید در قالب خاطرات ماندگار کمک می کند. .

ایسنا در خبری نوشت: مطالعه جدیدی که در ژورنال نیچر منتشر شده است، بررسی می کند که آیا خواب به “درک جدیدی” از مشکلی که درست قبل از استراحت رخ می دهد نیز کمک می کند یا خیر.

متخصصان به موش‌ها آموزش دادند تا در مسیری برآمده با پاداش در هر دو انتها، به جلو و عقب بدود و مشاهده کردند که چگونه فعالیت نورون‌های هیپوکامپ در مغز آنها در این فرآیند افزایش می‌یابد.

با بررسی نحوه عملکرد این نورون ها به طور متوسط ​​در دوره های چندگانه رفت و برگشت، کارشناسان تخمینی از محدوده فضایی نورون یا منطقه ای در محیط فیزیکی که یک سلول مغزی خاص بیشترین “اهمیت” را برای آن قائل است به دست آوردند.

به عبارت ساده، آنها تخمین زدند که این جوندگان در زمان خواب کجا خواب می بینند.

یافته‌های آن‌ها نشان داد که فعالیت عصبی موش‌ها در طول خواب تا حدی پیش‌بینی‌کننده این بود که آنها چگونه مسیر مارپیچی را پس از بیدار شدن از خواب اداره می‌کنند.

کارشناسان خاطرنشان کردند که نمایش‌های فضایی که در مغز موش‌ها هنگام مواجهه با محیط جدید ایجاد می‌شود، تقریباً تا چندین ساعت پس از خواب پایدار است.

اما علاوه بر این، به نظر می‌رسید که نورون‌ها به گونه‌ای عمل می‌کنند که به این جوندگان اجازه می‌دهد هنگام بیدار شدن از خواب بهتر مسیر مارپیچی را طی کنند.

این بدان معناست که جوندگان نه تنها مکان هایی را که قبلاً در مسیر مارپیچی دیده بودند در خواب می دیدند، بلکه مسیرهای جدید احتمالی را نیز تشخیص می دادند.

به گزارش ایندیپندنت، کارشناسان می گویند که به نظر می رسد چنین محلی سازی فرآیندی پویا باشد که خواب نقش کلیدی در آن ایفا می کند.

کالب کمر، یکی از این حیوانات می‌گوید: «ما می‌توانیم تغییرات دیگری را ببینیم که در طول خواب رخ می‌دهند، و وقتی این حیوانات را برای بار دوم به محیط بازگردانیم، می‌توانیم تأیید کنیم که این تغییرات در واقع بازتابی از کاری است که انجام می‌دهند.» نویسندگان مطالعه وقتی خواب بودند یاد گرفتند. گویی دومین مواجهه با این فضا در واقع زمانی رخ می دهد که حیوان در خواب است.

۲۳۳۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا