اخبار سلامت

کرونا نشان داد با اتکا به توان داخلی موفق می شویم

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، حسن ابوالقاسمی امروز در همایش سراسری درس های آموخته از کرونا که در سالن همایش های رازی برگزار شد، با اشاره به چالش های کنترل کرونا در کشور اظهار داشت: اولین روش پلاسما درمانی. پس از چین در کشور ما آغاز شد و برای اولین بار در بیمارستان بقیه الله (عج) اجرا شد. تحقیقات نشان داده است که این روش برای بهبودی بیماران مفید است. این اقدام بعدها در آمریکا انجام شد و نتایج مثبتی به همراه داشت اما در کشور ما کمیته کرونا مانع از ادامه این روش شد و اجازه ادامه آن را نداد.

وی تحریم های ظالمانه را از دیگر چالش های دوران کرونا برشمرد و تصریح کرد: یکی از سختی های دوران کرونا دسترسی به دارو و تجهیزات پزشکی بود که به دلیل تحریم های ظالمانه مشکل بود اما پس از مدتی دچار مشکل شدیم. قادر به تولید برخی داروها و تجهیزات با خودکفایی است. مشکلات را برطرف کنید.

ابوالقاسمی ادامه داد: وجود 6 پلتفرم واکسن در کشور باعث افتخار بود و برخی انتقاد کردند که چرا روش ها و بسترهای تولید واکسن زیاد است، اما از آنجایی که مشخص نبود کدام روش موفق خواهد بود، مجبور شدیم آن را در بسترهای مختلف تولید کنیم. که در نهایت نتیجه موفقیت آمیز بود و واکسن نورا بدون عارضه خاصی در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) تولید و به مردم تزریق شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) تصریح کرد: با وجود همه کاستی ها و مشکلات اولیه در مقابله با این بیماری همه گیر، اقدامات موثر داخلی نشان داده است که با تکیه بر توان داخلی و اعتماد به متخصصان و دانشمندان و با هماهنگی بین نهادهای مختلف در بحران های بهداشتی پیروز شدند.

وی با اشاره به چالش های دوران پسا کرونا از جمله طولانی شدن مدت زمان ابتلا به کووید، گفت: استراتژی ما برای آینده چه خواهد بود مهم است و باید زیرساخت های دولتی خوب برای مقابله با بحران های مشابه کرونا ایجاد کنیم و سازوکارهای قانونی ایجاد کنیم. برای بحران های آینده و ایجاد آزمایشگاه های خودمان. تجهیز ما باید بتوانیم یک سیستم تاب آور ایجاد کنیم که مبتنی بر اطلاعات دقیق باشد و سیستم های مراقبت های بهداشتی را در سراسر کشور تقویت کنیم.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا