اخبار سلامت

کرونا به فرماندهی شهیدرئیسی مهار شد/عملکرد دولت در بخش درمان

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، بهرام عین اللهی در یک برنامه تلویزیونی با تشریح اقدامات ویژه رئیس جمهور شهید در حوزه بهداشت و درمان، با بیان اینکه دولت سیزدهم در شرایطی کشور را تحویل گرفت که 700 مورد داشتیم. کرونا هر روز گفت: رهبر معظم انقلاب در ابتدا به کار دولت گفتند که اولویت اول شما باید مهار ویروس کرونا باشد و آیت الله شبانه روز سر این کار نداشتند.

وی با اشاره به اینکه در آن زمان تنها 18 میلیون دوز واکسن به مردم تزریق شده بود، افزود: وی شخصا به موضوع کمبود واکسن ورود کرد و پس از صحبتی که با رئیس جمهور چین داشت، اولین محموله واکسن را که 10 میلیون دوز بود، رسید. یک کشور شد

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: 50 هزار ویزیت به بیمارستان ها، 20 هزار بستری و 8 هزار بیمار بدحال داشتیم، در حالی که روزانه تنها 70 هزار دوز واکسن تزریق می شد و تعدادی نیز برای دریافت واکسن به ارمنستان و کشورهای دیگر رفتند.

عین اللهی تصریح کرد: با توصیه آیت الله رئیسی نهضت مردمی واکسیناسیون شکل گرفت و با بسیج مردمی و استفاده از تمامی امکانات کشور و بسیج کانون ها، مساجد، مساجد، ورزشگاه ها و پایگاه های بسیج واکسیناسیون روزانه را به یک میلیون و 600 هزار دوز رساندیم.

وی ادامه داد: قبل از دولت سیزدهم 122 هزار فوتی بر اثر کرونا وجود داشت که این رقم در این دولت به 20 هزار نفر رسید.

وزیر بهداشت فرماندهی شهید آیت الله رئیسی در ستاد کرونا را برجسته خواند و گفت: با این فرماندهی بود که کرونا مهار شد.

عین اللهی دوبرابر شدن تخت های PICU را از دیگر خاطرات شهید رئیسی در ایام کرونا عنوان کرد و گفت: کرونا بیشتر کودکان را گرفتار کرد و تخت های مراقبت ویژه کمی برای کودکان داشتیم که با دستور رئیس جمهور 500 تخت PICU افزایش یافت. به 1000 تخت.” مشخص شد که کودکان در اپیدمی کرونا مشکلی ندارند.

عین اللهی افزود: در دوران ریاست جمهوری وی 16 هزار تخت بیمارستانی افتتاح شد و تا پایان امسال 15 هزار تخت جدید افتتاح می شود که این دستاورد بی نظیری در تاریخ سلامت است.

وی ادامه داد: افتتاح پروژه هایی که روی زمین مانده بود مرهون اقدامات و تاکیدات ایشان بود که نمونه آن راه اندازی بیمارستان ولی عصر اراک است که سال ها روی زمین مانده بود و منتظر افتتاح آن بودیم. دستان مبارکش، اما ما این نعمت را نداشتیم و اکنون آماده است بهره برداری است.

وزیر بهداشت بهره برداری از بیمارستان های حضرت مهدی (عج) و غدیر تهران و همچنین بیمارستان شهریار پس از 34 سال را از دستاوردهای دولت سیزدهم دانست و اظهار داشت: شهید رئیسی اصرار داشت پروژه های باقی مانده را به اتمام برساند و به اتمام برساند. سال ها در زمین و در بسیاری از این پروژه ها در حوزه سلامت توسط این دولت تکمیل و به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا