سلامت خانواده

کره یا مارگارین؛ کدام یک برای سلامتی بهتر است؟

به گزارش آنلاین، آیا مارگارین را برای حفظ سلامتی خود انتخاب می کنید یا همچنان ترجیح می دهید روی نان خود کره بمالید؟

سلامت نیوز در این خبر نوشت: جیلیان کوبالا، متخصص تغذیه در نیویورک می گوید: اکثر مردم فکر می کنند که مارگارین یا جایگزین های کره گزینه های بهتری برای سلامتی هستند زیرا چربی اشباع کمتری دارند. اما این لزوما درست نیست. تصورات غلط زیادی در مورد چربی ها و تاثیرات آنها بر سلامتی وجود دارد که گاهی حتی متخصصان سلامت آن را نادیده می گیرند یا به سادگی نادیده می گیرند. چیزی که به ترس دامن می زند و تصویری منفی و نادرست از آنها در رسانه ها ترویج می کند.”

او به فاکس نیوز گفت: واقعیت این است که ساختار چربی ها بسیار پیچیده است و اثرات فیزیولوژیکی آنها به ترکیب، منبع و بسیاری از عوامل دیگر بستگی دارد.

کره یک محصول لبنی است، در حالی که مارگارین معمولاً از روغن های گیاهی و آب با افزودن یک امولسیفایر (ماده ای که مخلوط مایع در مایع را با کاهش سرعت واکنش های شیمیایی تثبیت می کند) و طعم دهنده ها ساخته می شود. یک قاشق غذاخوری کره 102 کالری و در مجموع 11.5 گرم چربی دارد که 7.3 گرم آن چربی اشباع شده است. در حالی که یک قاشق غذاخوری مارگارین حاوی 84.8 کالری، 9.56 گرم چربی و 2.3 گرم چربی اشباع است.

کوبالا توضیح می دهد که اگرچه مارگارین در کل چربی و چربی اشباع شده کمتر از کره است، اما همه غذاهای کم چرب لزوما “بهتر” نیستند. به گفته وی، برای مثال می توان مارگارین را با روغن هایی تهیه کرد که سرشار از چربی های امگا 6 هستند. البته، هر دو چربی امگا 3 و امگا 6 برای سلامتی ضروری هستند. امگا 6 در روغن های گیاهی و امگا 3 در غذاهای دریایی و برخی گیاهان مانند دانه های چیا یافت می شود. با این حال، امگا ۶ ماهیت التهابی بیشتری دارد، در حالی که امگا ۳ ضد التهاب است. این عدم تعادل می تواند منجر به افزایش التهاب شود که عامل اصلی بسیاری از بیماری های التهابی مزمن از جمله سندرم متابولیک و چاقی و همچنین بیماری های قلبی، برخی سرطان ها و زوال شناختی است.

در مورد کره های گیاهی یا گیاهی چطور؟

کره های گیاهی در سال های اخیر به طور فزاینده ای محبوب شده اند. این کره های گیاهی معمولاً از انواع روغن های گیاهی مانند روغن نارگیل، روغن سویا یا روغن آووکادو به دست می آیند و امولسیفایرها و طعم دهنده ها به آنها اضافه می شود تا طعم آنها به کره نزدیک شود و همچنین بافت مناسب حفظ شود.

کوبالا می‌گوید: «بعضی از کره‌های گیاهی از مواد مغذی مانند آجیل یا شیر آن‌ها با حداقل فرآوری تهیه می‌شوند، اما بیشتر جایگزین‌های کره بسیار فرآوری شده و از روغن‌های غنی از امگا 6 ساخته می‌شوند.»

او توصیه می‌کند: «مقدار کمی از جایگزین‌های کره تأثیر چندانی بر سلامتی ندارد، اما من همیشه توصیه می‌کنم تا حد امکان از غذاهای کم فرآوری‌شده استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر به دلیل محدودیت های بهداشتی نمی توانید از کره استفاده کنید، سعی کنید از آووکادو له شده یا کمی روغن زیتون با کیفیت بالا استفاده کنید.

یک مطالعه در سال 2022 که در ژورنال کالج آمریکایی قلب و عروق منتشر شد، نشان داد افرادی که بیش از نیم قاشق غذاخوری (7 گرم) روغن زیتون در روز مصرف می‌کنند کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان، بیماری‌های تنفسی و بیماری‌های قلبی هستند. مغز و اعصاب و با جایگزینی روزانه 10 گرم مارگارین، کره، سس مایونز یا چربی لبنیات روغن زیتون، می توانید عمر طولانی تری داشته باشید.

۲۳۳۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا