اخبار سلامت

کرامت بیمار در بیمارستان ها باید رعایت شود

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، سعید کریمی در مراسم گرامیداشت روز جهانی ایمنی بیمار و تقدیر از بیمارستان های برتر استان تهران در حفظ حرمت و ایمنی بیماران در ستاد وزارت بهداشت اظهار داشت: سازمان جهانی بهداشت. این سازمان روز 17 سپتامبر (27 شهریور) را به عنوان “روز جهانی ایمنی بیمار” نامگذاری کرده است تا اهمیت این روز را نشان دهد زیرا ایمنی بیمار موضوع بسیار مهمی در چرخه سلامت بیماران است.

وی بر ضرورت حفظ حرمت و ایمنی بیماران در مراکز درمانی بر اساس دستورالعمل ابلاغی وزارت بهداشت تاکید کرد و تصریح کرد: ایمنی بیمار تنها مختص بیمارستان ها نیست و از خانه های بهداشت در روستاها شروع و تا سطح سه ادامه دارد. مراکز فوق تخصصی ما می خواهیم خدمات ایمن و آبرومندانه دریافت کنند، به همین دلیل در ایران علاوه بر ایمنی، موضوع کرامت بیمار را نیز به نام این روز اضافه کرده ایم. یعنی علاوه بر اینکه خدمات ارائه شده توسط ما باید ایمن باشد، رضایت بیمار نیز در کنار رعایت شأن و منزلت بیمار تامین شود.

معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: امروز معاونت پزشکی وزارت بهداشت از بیمارستان هایی که در سال گذشته بالاترین امتیاز را از نظر ایمنی بیمار کسب کرده بودند، یعنی 7 بیمارستان و روسای آنها و مسئولان ایمنی کشور تجلیل کرد. این بیمارستان ها

کریمی خاطرنشان کرد: از بدو ورود بیمار به بیمارستان باید مراقب حفظ حرمت و امنیت او باشیم. تشخيص صحيح، انجام آزمايش ها و آزمايش ها، جراحي، تجويز دارو، رعايت شباهت هاي دارويي، مراقبت هاي بعد از عمل و پيگيري بيمار همگي بايد با ايمني و با رعايت شأن و منزلت بيمار انجام شود.

وی افزود: ارائه آموزش های مستمر ایمنی و کرامت بیمار در طول سال به پرسنل ضروری است و خود بیمار، خانواده و همراهان بیمار نیز در این زمینه کارکنان را همراهی کنند.

کریمی افزود: با گزارش دهی منظم، رویکرد سیستمی، تاکید بر اخلاق پزشکی، همراهی و مشارکت بیمار در روند درمان، آموزش مستمر کادر درمان و اصلاح فرآیندها در صورت نیاز، می توان روند حفظ کرامت و ایمنی بیماران را فراهم کرد. بهبود یافته است.

در پایان این مراسم از روسای و مدیران ایمنی دانشگاه های علوم پزشکی شهید رجایی، چمران، بقیه الله، مرکز قلب تهران، لبافی نژاد، بهمن، شریعتی و ایران، شهید بهشتی و تهران تجلیل شد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا